4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iCreatedTech

RAW bestanden verkeerd icoon

Hallo OMT’ers,

Ik heb een aantal RAW (.CR2) foto’s op mijn Mac staan alleen worden de iconen niet goed weergegeven.
    Standaard worden RAW (.CR2) bestanden geopend met Photoshop CS5 maar dit heb ik veranderd in Voorvertoning (Omdat PS het niet kon lezen), alleen krijg ik de verkeerde bestand iconen.
    Als ik op het bestand klik, cmd+i en dan zeg “Open met: Voorvertoning” dan krijg ik het goede icoon:
    Maar als ik dan klik op “Wijzig alles” dan krijgen alle RAW (.CR2) bestanden dit icoon:

Weet iemand hoe ik alle RAW (.CR2) bestanden standaard kan openen met Voorvertoning en dat ik het goede RAW icoon krijg?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    levidhuyvetter

Ga naar je programma’s map en zoek daar voorvertoning. Rechtermuisklik en dan toon pakketinhoud daarna open je da map resources en je kijkt of het bestand RAW.icns aanwezig is. Zowel dan zit het probleem ergens anders, zoniet laat je het hier maar even weten en zet ik mijn raw-icoon even online zodat je het kan downloaden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heb je de laatste (RAW) updates geïnstalleerd?
    (Mac OS-X en, Camera RAW van Photoshop, iPhoto e.d.)

Als ik hier een van mijn eigen RAW bestanden (.DNG of te wel “Digital Negative file”) verandert in “.CR2” blijft de preview gehandhaafd en staat er bij toon info “Canon Camera raw file”.

(DNG is van Adobe en bepaalde camera’s kunnen daar in fotograferen)

Bijdrager
    iCreatedTech

RAW.incs is gewoon aanwezig:

Alle updates via software-update gedaan, en van PS ook!

Dit is het “Toon info” venster bij mij:

Zoals je kunt zien is de soort “Canon CR2 RAW-afbeelding”

Voor de duidelijkheid, ik heb een Canon EOS 600D, MacBook Pro (13”, mid 2010) met Mac OS X 10.6.6.

#Update

Het model camera maakt niet uit, bij de Canon EOS 1D Mark IV is precies hetzelfde:

En in voorvertoning kan ik de afbeelding wel gewoon zien.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.