8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    s04

Rater in indesign

Ik heb in indesign een raster gemaakt, hierop heb ik de typografie ingedeeld (voor een presentatie)
    Is het mogelijk om het raster mee te exporteren / opslaan zodat het raster ook zichtbaar is?
    Of moet ik dan zelf het raster namaken met lijnen?

Thanx

Bijdrager
    JBStudio

Als het voor een presentatie is, zou ik screenshots maken….. er is naar mijn weten geen optie om het raster te exporteren als een soort watermerk.

Bijdrager
    Chorro

Het ligt er een beetje aan hoe je het raster hebt gemaakt. Bij het exporteren naar PDF kun je de opties ‘Non-Printing objects’ en ‘Visible guides & grids’ onder Include aanzetten. Maar de vraag is of dat raster dan meegenomen wordt en of je het wel wilt exporteren als PDF.

Bijdrager
    KarelWillem

Voorbeeld van een PDF met grid en guide.

Meer dan dit kun je niet mee-exporteren.

Bijdrager
    s04

Bedankt..

Dan moet ik helaas een andere optie gaan zoeken of alle lijnen zelf trekken.

Bijdrager
    JBStudio

jemig…. die optie dus nog nooit gezien…. en zit toch al aardig wat jaartjes met CS te prutsen…. Kan handig zijn!

Bijdrager
    MouseMighty
    s04 op 23 april 2013

Ik heb in indesign een raster gemaakt, hierop heb ik de typografie ingedeeld (voor een presentatie)

en

s04 op 23 april 2013

Of moet ik dan zelf het raster namaken met lijnen?

Heb je nou: 1 zelf een raster gemaakt of 2: gebruik je het (aangepaste) basislijnstramien?
    Indien 1 dan hoef je het ook niet na te maken want dan heb je het al gemaakt….
    Indien 2 dan is het te exporteren zie de post van KW

Of mis ik nou iets?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    s04 op 23 april 2013

alle lijnen zelf trekken

De toverspreuk daarvoor is “Step and repeat” …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.