19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan86

Ratelend geluid MacBook Pro Aluminium

Hebben meer mensen met een nieuwe macbook last van een ratelend geluid uit de linkerbovenhoek veroorzaakt door de speaker?

Bijdrager
    fnk

Hier niet, maar ik zou zeggen terug naar de winkel,

Bijdrager
    bhaenraets

Ik heb het bij mijn macbook alu. Ik heb me laten vertellen dat het de videokaart is, en dat het binnenkort met een firmware update opgelost wordt. En anders loopt de garantie nog even, dus als het binnen een maand of twee niet opgelost is, ga ik nog wel eens terug.

Bijdrager
    bhaenraets

Ik heb dus gisteren mijn Macbook teruggebracht naar de reseller waar ik ‘m gekocht had. Dat was geen prettige ervaring. Wat blijkt: ik heb zelf mijn hd ge-upgrade. Volgens de engineer die ik sprak zou ik daarmee mijn garantie verspeeld hebben! Hij wilde ‘m nog wel opsturen, maar voorspelde dat ik er problemen mee zou krijgen.

De handleiding om mijn hd te vervangen heb ik note bene van apple.nl gedownload, dus ik ben me van geen kwaad bewust. Heb ik nu met hulp van Apple mijn garantie om zeep geholpen?

Bijdrager
    Brimme

is onzin je mag je harddisk gewoon zelf vervangen, daarom hebben ze het zo toegankelijk gemaakt!

Bijdrager
    bhaenraets

Dat zou ik dus ook denken. Als ik weer eens internettoegang met een normaal scherm en toetsenbord heb (typ dit op een iPhone) ga ik eens opzoeken wat Apple ervan vindt.

Bijdrager
    Josh_b

Over dat vervangen zij de APR waar ik altijd heen ga ook wat. Dat je de HD niet zelf mag vervangen zonder dat je garantie er aan gaat. Bij mij maakte het toch niet meer uit want hij is al buiten de garantie. Maar volgens hun mocht je wel het RAM zelf vervangen, een beetje raar als je het mij vraagt. Het RAM mag wel en de HD niet :sealed:

Bijdrager
    bhaenraets

Is iemand in staat om het officiĆ«le Apple-standpunt te achterhalen? Dit klinkt niet echt hoopgevend… Ik zou het wel k met p vinden als dit geintje me m’n garantie heeft gekost.

Bijdrager
    bhaenraets

Ik heb de handleiding inmiddels gevonden op manuals.info.apple.com. De handleiding vermeldt dat ‘failure to follow these instructions could damage your equipment and void your warranty.’ Dat klinkt anders dan ‘following these instructions will void your warranty’!

Bijdrager
    Josh_b

Ja als ik dit lees kan ik eruit opmaken dat je garantie pas vergaan is als je iets kapot maakt met het verwisselen van de HD. Dus dit betekend in mijn ogen dat je gewoon garantie hebt als het probleem niks met je HD te maken heeft.

Bijdrager
    bhaenraets

Als ze er moeilijk over gaan doen zal ik eens vragen wat de rechtsbijstand ervan vindt. Maar ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen.

Bijdrager
    Josh_b

Gewoon ff het betreffende document uitprinten en aan hun laten zien. Ik vind hier duidelijk uit blijken wat ik net al zei.

Lid
    Pepperonie

Heel subtiel laten vallen bij de APR dat je rechtsbijstand hebt, doe dit wel subtiel he.
    Je hebt geen garantie meer op de nieuwe hdd, althans niet van de APR.
    Zorg er bovendien voor dat je kan bewijzen dat je bij de APR bent geweest. Dus het liefst een rapportje of iets van de APR, waarin zij dus schriftelijk aangeven dat je volgens hun geen garantie meer hebt.

Bijdrager
    bhaenraets

Goed idee om een ‘bewijs van geen garantie meer’ te vragen, mochten ze mijn macbookje niet willen repareren, dan kan ik daarmee weer langs Apple Nederland en de rechtsbijstand. Maar liever kom ik er gewoon met de APR uit. Misschien heb ik ze later nog eens nodig… (Voor nieuwe aankopen ga ik denk ik even ergens anders kijken.)

Bijdrager
    bhaenraets

All’s well that ends well: mijn laptop is keurig gerepareerd binnen de garantie. Ik heb er geen woord meer over gehoord, dus helaas was dit een staaltje nodeloze bangmakerij van mijn reseller. Dat heb ik ook gemeld in het verzoek tot feedback dat ik een paar dagen na de reparatie van Apple kreeg.

Bijdrager
    Vin

en wat was het probleem dan uiteindelijk?
    Had het iets met je HD te maken?

Bijdrager
    bhaenraets

Het was de ventilator, die hebben ze vervangen.

Bijdrager
    Vin

oke! gelukkig niet je HD dus!

Bijdrager
    bhaenraets

Nee, gelukkig niet! Al had ik die dan ook zelf weer vervangen, net als de eerste keer…:) Ik heb mezelf ooit aangeleerd om backups te maken zolang alles het nog doet, dus ik zou m’n HD zo weer op het oude niveau hebben gehad. (As the saying goes: “Er zijn twee soorten mensen: zij die pas een gecrashte HD hebben gehad, en zij die er binnenkort een gaan krijgen.”)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.