23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Vince247

Rare telefoontjes en smsjes, wat vindt OMT ervan?

Afgelopen woensdag kreeg ik een telefoontje van een onbekend nummer. Ik nam op en kreeg een computerstem aan de lijn die mij een persoonlijk nummer gaf. Na meerdere keren ‘WTF’ te hebben geuit heb ik opgehangen.

Hierna kreeg ik het volgende smsje:

En niet zo heel veel later:

Wat denken jullie hiervan? Is mijn iPhone gehackt? Ben ik misschien te onzorgvuldig geweest met mijn telefoonnummer op het internet?

Bijdrager
    Shmoo

Volgende keer opnemen en zeggen dat je familie bent van Chuck Norris is het zo afgelopen!

Bijdrager
    Vince247

Bedankt Shmoo, je reactie toverde een glimlach op mijn gezicht.

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Ik denk dat jij een hele hoge telefoonrekening gaat krijgen. Je hebt waarschijnlijk een ontiegelijk duur nummer gebeld waar dit soort criminelen hun geld mee verdienen.

Bijdrager
    JesseV

Uit zijn verhaal haal ik niet dat hij iemand heeft gebeld. Alleen dat hij gebeld is, dus ik denk dat dat nog wel mee zal vallen.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik neem geen telefoontjes op van personen die niet in mijn adresboek staan. Behalve als het vantevoren is aangegeven en ik dus op de hoogte ben.

Personen die mij kennen weten hoe ze mij mij kunnen bereiken. (ook via de telefoon)

SMS, mail, alles waar ik niet om gevraagd heb en niets nuttigs bevat: spambak en/of deleteknop. Simple as that.:wink:

Bijdrager
    MBPuser

Was de naam in de smsjes correct ?

Bijdrager
    ICPO

Mr. van der Toorn? Is it really you?:lol:

Bijdrager
    Brombeer

Heb je geen cruise gewonnen?

Bijdrager
    jesper211232

ik win elke dag een gratis verzorgde hotel overnachting via mijn mail geweldig toch die spam.

Bijdrager
    MBPuser

:lol: Belt u dit nummer voor een geheel verzorgde voetreis naar Rome

Bijdrager
    jobz

^^ ICPO-bericht (op OMT) hierboven is een slecht grapje van mij. Ik denk dat of
    1. iemand een grap uithaalt met je en via skype SMSjes stuurt namens interpol
    2. iemand probeert een slaatje te slaan uit het feit dat je veel persoonlijke info op internet hebt staan. 2 minuten googlen en je weet echt alles van je. Kan tricky zijn.
    3. je echt gezocht wordt door ICPO:grin:

sterkte ermee. En gewoon WTF blijven uiten! :sick::cool:

Bijdrager
    justhan

Wanneer dit echt voor jou zou zijn bedoeld, zul je dat niet op deze manier te weten komen. In zo’n geval krijg je dat via een brief te horen; noch sms, noch de telefoon zijn rechtsgeldige middelen daarvoor.

Bijdrager
    tinus_omt

Als het blijft doorgaan en je gaat irriteren kun je via je provider laten uitzoeken waar het vandaan komt en laten blokkeren.

Bijdrager
    Vince247

Thanks voor de reacties. Dit verhaal heeft nog een staartje:

Gisteravond werd ik door mijn eigen nummer gebeld. Ik nam niet op en hoorde er verder niets meer over tot vanmiddag. Toen kreeg ik dit smsje van mijn eigen nummer:
    WTF2

Ik ga dit maar eens bij mijn provider voorleggen als dit nog door blijft gaan dit weekend. Als het een vriend is die mij wil beet nemen, neemt hij wel er veel moeite ervoor…

Bijdrager
    Str3ss

Nergens iets van te vinden op het internet van “ICPO Spam Message” o.i.d. Ik zou even bellen met je provider;-)

Moderator
    Strifer

Afgezien van het feit dat het engels niet is zoals het zou moeten zijn (you’re ipv you are/info ipv information) is het natuurlijk wel vreemd. In eerste instantie zou ik denken dat je wordt beetgenomen door iemand. Ik weet wel hoe je smsjes vanaf je eigen nummer kunt laten komen, maar niet hoe je door je eigen nummer gebeld kan worden.

Keep us posted en neem contact op met je provider!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik vind de grap opzich wel goed gelukt (wat het waarschijnlijk is);)
    Als je er een topic voor aan gaat maken, ben je er eigenlijk al een beetje ingetrapt.
    misschien zit een vriend nu wel lachend dit topic mee te kijken:D

Bijdrager
    Lauwrence

Merkwaardig Engels: “consequences will follow”. Het is correct, maar niet gebruikelijk. Ik verwacht dat dit dus een prank is.

edit: “under superintendence” zou normaliter “under surveillance” zijn…. The plot thickens….

Bijdrager
    eonic

wel oppassen met die ongein hoor!!

ik ben een keer gebeld door een of ander vaag nummer, maar toen ik op nam werd de verbinding verbroken. Ik zag gelukkig dat het een buitenlands nummer was, dus voor ik belde heb ik het gegoogled en wat bleek?

Het was een nummer uit Ghana. een soort 0900 nummer maar dan voor iets van 2 euro per seconde. Ze hopen dan dat je terug belt. Als je dat doet dan wordt er direct op genomen door een computer en krijg je een bandje te horen dat klinkt alsof de telefoon over gaat. Jij bent dus braaf aan het wachten tot er iemand op neemt, en ondertussen vangen die gasten 2 euro per seconde dat je aan de lijn hangt.

Bijdrager
    Vince247

@eonic Het lijkt me sterk dat dit zal gebeuren in mijn situatie aangezien ik geen telefoonnummer heb om terug te bellen. Ik wil best mijn eigen nummer gaan bellen hoor, gewoon omdat het kan…

@Lauwrence Scherp.

@JeroenJK Ja dat verwacht ik wel inderdaad. Waar ik nu alleen mee zit is dat de gene die deze grap met mij uithaalt het onderhand wel had mogen vertellen. Het duurt inmiddels te lang om er nog om te kunnen lachen naar mijn idee als ik er al überhaupt om heb kunnen lachen…

Maandag maar even bellen met de Vodafone klantenservice lijkt mij.

Edit: Ik gooi mijn Facebook en Twitter en dergelijke maar eens op max privacy en security settings.

Moderator
    Strifer

Inmiddels even op internet rondgekeken over het spoofen van telefoonnummers. Dat is dus relatief makkelijk als ik het zo snel even bekijk.

En er staat dus nog wel meer dubieuze spelling in de smsjes. Zie mijn eerdere bericht. Mogelijkerwijs dus een grap. Via Vodafone kun je misschien de schuldige achterhalen en zelf een mooie grap terug bedenken.

Bijdrager
    snotolf12

Klantenservice Vodaphone, prijsspel, reis winnen, nummer intoetsen enzovoort.
    Ik kijk inmiddels eerst op tellows.nl vóór het opnemen. Vindt bellen van onbekende nummers alleen maar lastig. Hebben ze alleman geen leven?!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.