9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bvdb

Rare tekens

Hoi,

Sinds een tijdje doet mijn toetsenbord enorm raar, als ik wil typen dan krijg ik vaak het onderstaande bijvoorbeeld:
    å? ß??å?ß?? åß??? åß??? åß?È€£Ë¡€£Ë¡È€£ÔÅÍÎÅÎÅÍÎÅÍÎÅÍÎÅÍÎ, in plaats van het gewone normale alfabet.

Vaak treed dit op nadat mijn iMac een tijdje in sluimer heeft gestaan. Als ik hem dan uit sluimer haal en probeer in te loggen lukt dit ook vaak niet omdat ik dan bovenstaande tekens intik en dus niet mijn wachtwoord met de gewone letters kan typen. Ik de keyboard instellingen gecheckt en dit lijkt allemaal oke. Heeft iemand enige idee?

Bij voorbaat dank.

Sleutelbeheerder
    Night

Heel stom, maar heb je al eens een ander keyboard geprobeerd?

Bijdrager
    bvdb

Ik ervaar dit probleem nog steeds, tekens die ontstaan zijn:

ÅÍÎÅÍΠÅÍΠÔÅÍÎÔÅΠÔÅÍÎÅ €º¡ª£¡•¢ª¡€•£ÔÅÍÎÔ Å≤ÍΘ≤ÙÇ

Å
    ı
    Ç
    Î

Ï
    Ì
    Ó
    È
    Ô

Ò
    ˜
    ˆ
    Ø

Œ
    Â
    Í
    Ê
    Ë 

Ù
    Á
    Û

Die tekens onder elkaar zou het alfabet voor moeten stellen A t/m Z. Ook shortcuts e.d. zijn ineens heel anders, enige wat helpt is mijn iMac opnieuw opstarten. Het ontstaat nu ook als ik gewoon aan het werken ben op mijn iMac, enorm vervelend. Iemand enig idee?

Bijdrager
    Shmoo

Lijkt erop alsof de ALT + Shift toets ingedrukt-/actief blijven.

Bijdrager
    bvdb

Hmm ja, inderdaad! Zal eens proberen om ALT-shift in te drukken als ik dit probleem weer ervaar, wellicht dat het helpt

Bijdrager
    Shmoo

Als je naar Systeemvoorkeuren gaat > Toetsenbord en dan deze optie aanvinkt dan kun je vanuit de menubalk bovenaan een toetsenbord voorbeeld actief maken en kun je zien welke toetsen ingedrukt of actief zijn.

+

Bijdrager
    bvdb

Die heb ik al aangevinkt maar die staat altijd netjes op Nederlands ook als ik dus die rare tekens zie.

Bijdrager
    Shmoo

Heb je ook geen dingen verbonden met je Mac via USB ?

Miss. een USB stick of software-/drivers van bepaalde producten dat voor een conflict zorgt.

Bijdrager
    bvdb

Heb het probleem zojuist weer gehad en alt-shift haalde niets uit. Ik heb een Wacom eraan hangen en dat is eigenlijk het enige wat via USB is verbonden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.