6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

rare schaduwlijntjes in InDesign

Ik gebruik in InDesign (CS2) nogal es dropshadow (slagschaduw) maar ik krijg in mijn certified-pdf altijd van die dunne haarlijntjes om de schaduw heen. Als ik de pdf sterk uitvergroot, zijn ze weg. Is daar wat aan te doen? Ik heb de transparantieafvlakker al op hoge resolutie staan. Ze worden ook niet geprint maar in de pdf ziet het er altijd zorgwekkend uit.

Bijdrager
    AppelJuice

Het is alleen een kwestie van voorvertoning, in druk is er niets meer van te zien!

Het is wel uit te zetten door in de voorkeuren van acrobat professional “glad maken” -> gladde tekst en gladde lijnen e.d. aan te vinken.

Bijdrager
    avanti

dat staat al goed in Acrobat. Exporteren naar pdf vanuit InDesign staat op versie 1.3. Is het aan te raden om die hoger te zetten? Bijvoorbeeld naar 1.5 (voor Acrobat 6 die wij hebben)?

Bijdrager
    Macosx

Is het niet zo dat vanaf 1.5 pas transperanties worden ondersteunt in PDF.
    Weet niet helemaal zeker 8)

:finderoud:

Bijdrager
    AppelJuice

Die lijntjes treden op na afvlakking, je kunt een pdf wel via een hogere versie maken > 1.5. dan kun je niet afvlakken. De lijntjes zijn dan ook niet zichtbaar.
    Je wel moet even weten of je drukker ook pdf 1.5 kan verwerken!

Maar voor scherm beoordeling kan het zonder problemen.

Bijdrager
    Gadjo

transparatie wordt ondersteund vanaf PDF 1.4, alleen kan je niet goed een certified pdf bakken dan, die is er niet zo blj mee, maar over het algemeen kunnen heel veel drukkers er goed overweg mee. Als ze een oude rip hebben dan kan het problemen opleveren!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.