4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Schizotypic

Rare schaduw beeldscherm macbook pro

Een paar weken geleden viel het mij opeens op dat de linker kant van het beeldscherm van mijn macbook pro (wanneer deze aan staat ) minder helder is dan de rechterkant.
    Aangezien ik nog wat meer problemen had, vervelende whine en vastlopers bij het uit de slaapstand halen van mn bookje, besloot ik haar ter reparatie af te geven. Na een snelle afhandeling van het probleem (logicboard bleek defect) kreeg ik mn apparaat terug en was ik natuurlijk weer helemaal gelukkig. Mijn vreugde was echter van korte duur, want na een dag of twee kwam de schaduw weer terug.
    Ik heb hem vorige week weer afgegeven en vandaag even gebeld of ze succes hadden met het localiseren van het probleem. Dit maal bleek het beeldscherm defect te zijn en dus hebben ze er eentje besteld.
    Probleem opgelost zo lijkt het, maar toch vertrouw ik het niet helemaal. Ik heb het idee dat als mijn beeldscherm echt kapot zou zijn het defect blijvend aanwezig zou zijn en dat is het niet het geval. De ene keer is de schaduw weg, dan weer terug, maar net meer in het midden. Dus ik dacht zelf een beetje aan een software probleem.
    Zijn er misschien mensen die het zelfde hebben (gehad) of enig idee hebben wat de oorzaak kan zijn van mijn probleem? Zou OSX opnieuw installeren misschien kunnen helpen?
    Ik heb m nog niet terug, dus ik kan niet direct dingen testen, maar als jullie tips hebben dan zou ik dat zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt

Bijdrager
    fistkikker

Dit is een typisch backlight probleem. Hardware. Nieuw scherm moet e.e.a. oplossen.

Bijdrager
    Schizotypic

Ok mooi ! Dan ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost wanneer ik hem weer binnen heb, bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    Mac_Laurens

Ik heb ook zoiets dergelijks opgemerkt op mijn PB scherm. Soms zie ik een grote lichte schaduw aan de rechteronderkant van mijn scherm, vooral als mijn computer opstart of uit een langere sluimerstand komt. Soms gaat het na een tijdje weg, soms komt het terug. Vreemd.

Ik heb het ook opgemerkt bij de Ibook van mijn vriendin… onregelmatige lichte vlekken.

Vreemd.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.