10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Rare rode stroke in Illustrator CS 5.5

Ik heb een spoedje voor het maken van een tijdelijke plattegrond, nu heb ik alle vlakken overgetrokken (grof, erg grof) met de pentool, maar op de één of andere manier blijf ik een rode rand zien om de vlakken.

De stroke staat uit, en als ik inzoom blijft deze stroke 1 pixel op het scherm, hij schaalt dus niet mee.

Het lijkt dus een weergave probleem, echter als ik de afbeelding exporteer als .jpg zitten de rode randen hier ineens wel in?!

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en hoe ik dit weer recht kan zetten?

Alvast hartelijk bedankt!

Bijdrager
    EelcoJ

Je zegt “overgetrokken”. Is het toevallig de voorbeeld laag/object?

Bijdrager
    Pier

Waarschijnlijk dit:

Bijdrager
    mackerjack

heb je soms lijndikte 0 (nul) gebruikt?
    je moet de lijnkleur echt op leeg zetten.

Inactief
    Anoniem

Bedankt voor de reacties!

Ik heb alles even nagelopen maar naar mijn weten staan de instellingen zo goed. (zie schermafbeelding)
    Iemand anders nog ideeën?

-rechtsklik open afbeelding in nieuw venster-

Bijdrager
    Dr. Maddox

Probeer het eens met een andere vul-kleur. Voordat je dat doet, zet je bestand op CMYK in plaats van RGB. De grijstoon die je nu gebruikt is opgebouwd in full-color omdat je in RGB werkt in (plaats van een percentage zwart wat alleen in CMYK mogelijk is). Zorg er dus voor dat in CMYK de vul-kleur op een X percentage zwart staat…

Wanneer dit soort lijnen niet mee uitvergroten gaat het meestal om een preview probleem. Je kan het dus gewoon negeren en je hoeft je geen zorgen te maken over drukwerk. Wel even checken door eerst zelf een proef afdruk te maken.

Sleutelbeheerder
    Night

Als je de kleur van je laag veranderd, veranderd dan ook de kleur van de lijnen?

Inactief
    Anoniem

Iedereen bedankt voor de hulp,

Het is inmiddels anders opgelost > De plattegrond wordt niet gebruikt maar we gebruiken een andere bewerkte plattegrond:-)

Toch bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Het zou fijn zijn, mocht iemand met hetzelfde probleem via Google hier uitkomen, wanneer je toch even kijkt of één van de bovenstaande oplossingen effect heeft.

Heb je al een test gedaan met het omzetten van RGB naar CMYK en de grijswaarde aanpassen in een percentage zwart?

Moderator
    Mac Daddy

Dit is volgens mij simpelweg een setting in de preferences. Je kan kiezen of elk object een omranding heeft. Dat kan soms handig zijn tijdens het werken. Als het contrast tussen 2 kleuren op het scherm te klein is bijvoorbeeld.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.