12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimie

rare problemen.. wie oh wie snapt dit?

Ruim een week geleden ging mijn Macbook Pro kapot. Hij start wel op maar komt niet verder dan het appeltje en daarna een zwart scherm.

Anyway dat is het probleem niet. Ik ben muziek producer en moest dat weekend een project afmaken. Dus ik ’s avonds naar http://www.tweedehandsmac.nl en zoeken naar een vervangende machine. Uiteindelijk kwam ik bij een man in Viane terecht die een iMac 20″ had staan. Perfect.. uiteindelijk ik daarnaar toe gereden. 750 euro.. vond dat nog wel een nette prijs.

Thuis merkte ik bij installatie van Leopard dat er allemaal rare vierkanten en strepen op het scherm te zien waren. Die verdwenen dan weer net zo snel. Ook bleek na een paar dagen gebruik dat de iMac gewoon vastliep!

De beste man een paar keer gemaild en na een lange week kreeg ik van hem 2 geheugenmodules om te kijken of dat het probleem was. Heb ze nu allemaal geprobeerd in diverse combinaties maar het mag niet baten. De rare gekleurde vakken en strepen blijven maar terug komen en vastlopen doet ik ook.

1. Wat zou het probleem zijn van de iMac?
    2. Wat zijn mijn rechten m.b.t. de aankoop… van mij part mag ie terug en haal ik een andere.

3. Als iemand ook iets weet te vertellen over mijn MBP dan ook welkom.

:cry:

imac 20″
    osx 10.5.5
    2Ghz core duo
    2Gb ram

mbp 15″
    osx 10.4
    2.1Ghz intel
    1.5Gb ram

Bijdrager
    TRML

Misschien had je beter iets erbij kunnen leggen en een mooie nieuwe alu iMac kopen die kosten nog geen € 1000,- en had je een jaar garantie gehad, zie nu je geld maar eens terug te krijgen.

Het lijkt mij de videokaart te zijn, alleen zit die vast op het moederbord (dure reparatie), kan je je MBP niet eens opstarten met de bijgeleverde DVD en kijken of hij dan wel opstart.

Bijdrager
    Jaimie
    ”TRML”

Misschien had je beter iets erbij kunnen leggen en een mooie nieuwe alu iMac kopen die kosten nog geen € 1000,- en had je een jaar garantie gehad, zie nu je geld maar eens terug te krijgen.

Het lijkt mij de videokaart te zijn, alleen zit die vast op het moederbord (dure reparatie), kan je je MBP niet eens opstarten met de bijgeleverde DVD en kijken of hij dan wel opstart.

alu imac voor 1000 euro???? 17″ ? want ik zie ze wel voor 1500, das 2x zoveel dus

opstarten met dvd lukt niet

Bijdrager
    sven-
    Bijdrager
    chatsmit

Een iMac 20inch kost gewoon bij apple store (www.apple.nl => Store) 999 euro

Ook voor je Macbook Pro geldt: probeer eens andere geheugenlatjes. Ik weet niet welke Vianen dichtbij is, maar als dat het dorpje vlakbij Beers is, stuur me een bericht en kom eens langs met je macbook pro, kun je mijn latjes proberen.

Dat grafische probleem lijkt sterk op grafische kaart probleem. Sluit je mac op een extern scherm aan, heel misschien heb je daar het probleem niet op.

Succes ermee, zoiets is wel behoorlijk klote, kan me iets bij voorstellen!

Bijdrager
    casperrrrrrr

Instapmodel alu iMac kost ‘maar’ 999 euro.

Edit: Had bericht van sven nog niet gezien toen ik reageerde… :innocent:

Bijdrager
    Bianco

Ik heb 3 maanden geleden een 24″ Imac (Late 2007) gekocht voor 1300 euri (nieuw incl garantie)

Bijdrager
    sven-

@ Casper: je kunt (als je de laatste bent die reageerde) ook kiezen voor “verwijderen” i.p.v. “bewerken”:wink:

Bijdrager
    casperrrrrrr

Ah boeit me niet.. :P

Bijdrager
    pic-o-matic

Hmm dit heb ik ook sinds een paar dagen

Thuis merkte ik bij installatie van Leopard dat er allemaal rare vierkanten en strepen op het scherm te zien waren. Die verdwenen dan weer net zo snel. Ook bleek na een paar dagen gebruik dat de iMac gewoon vastliep!

. Mijn imac heeft altijd goed gewerkt ..

Bijdrager
    AST

Is het niet zo dat een verkoop onrechtmatig is op het moment dat er sprake is van verborgen gebreken? Als hij heeft gezegd dat ie volledig goed is, zou je daar al genoeg aan moeten hebben.
    Het is natuurlijk wel goed altijd even de pc aan te zetten en ter plekke even te kijken, maar dan nog kunnen er zich rare dingen voordoen.

Volgens mij heb je recht op je geld terug, maar ik wens je veel succes bij de verkoper :?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een 2e hands Mac? Weinig kans dat hij hem terug neemt hoor.

Wat dat betreft….hoe zit het dan met die kapotte MBP? Hoe oud is die? Zit daar nog garantie op?
    En is hij wel stuk? Een zwart scherm kan wijzen op een lege PRAM batterij of een corrupt PRAM zelf
    Dus opstarten met Apple-alt-P-R eens proberen!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.