12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Nana

Rare mails in Apple Mail

Lieve OMT-ers,

Steeds vaker ontvang ik zulke mails:

Het gaat om mails van bekenden (in dit geval een nieuwsbrief die ik dagelijks goed ontvang), die er in de kolom links in AppleMail wèl gewoon uitzien. Ook op mijn iPhone kan ik ze gewoon lezen.
    Wat gaat er mis en vooral, wat doe ik hieraan?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic re-opened

Bijdrager
    Shmoo

Lieve Nana,

Als dit alleen bij X afzender voorkomt dan kun je beter eens contact opnemen met deze partij want dan is hun nieuwsbriefsysteem niet in orde. Dit soort dingen gebeuren wanneer de HTML (broncode) breekt van het mailtje.

Probleem is dat de ene mail app het wel automatisch kan corrigeren en de andere weer niet.

Bijdrager
    Nana

Dankjewel lieve Shmoo. Het gaat om meerdere afzenders en elke keer om andere (dwz, van de ene dag op de andere ziet een nieuwe mail van iemand met wie ik vaak mail er opeens zo uit!). Daarom denk ik dat er iets verkeerd gaat in mijn eigen mailprogramma.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Nana.

Moderator
    Night

Gaat het bij alle mails, die je nu binnenkrijgt, fout of is het incidenteel?

Bijdrager
    Nana

<p class=”cite”>Night op 24 januari 2018 om 16:05</p>
    Gaat het bij alle mails, die je nu binnenkrijgt, fout of is het incidenteel?

Sorry voor de late reactie. Ik heb eerder gereageerd via mijn smartphone, maar blijkbaar niet goed genoeg. Het is incidenteel. Die nieuwsbrief krijg ik bijvoorbeeld alweer dagen keurig opgemaakt binnen.

Bijdrager
    Nana

Het lijkt vanzelf opgelost. Ik heb ze al een aantal dagen niet meer gekregen. Blijft vreemd.

Moderator
    Night

Laten we hopen dat het verder goed blijft gaan dan.

Bijdrager
    Nana

Hm, te vroeg gejuicht. Nu krijg ik ze weer binnen (weer van andere afzenders, ook bekenden). Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Alvast veel dank.

Moderator
    Night

Heb je ook al eens de betreffende mailbox geselecteerd en dan kiezen voor (menubalk) > Mailbox > Rebuild?

Gebruik je POP3 of IMAP mail?

Bijdrager
    Nana

Thanks. Ik ben het aan het proberen, maar het downloaden van tienduizenden mails neemt wat tijd in beslag.

Ik gebruik IMAP.

Bijdrager
    Shmoo

☺️ Tienduizenden mailtjes?

Goeiedag, Haha bewaar je ook al je sms’jes?

Bijdrager
    Nana

Eh… ja

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.