5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jur

Rare licentiezooi bij Windows Media Player

Ha,

Gisteren een wmv-file gedowload van een website. Wil hem afspelen met mijn windows media player 9 op Panther, krijg ik de error: Adres mogelijk onjuist, controleer het pad, blablabla.
    Vreemd. Ik dacht, dit klopt niet, dus ik kopieerde het bestand naar een windowspc. Daar opende ik het bestand en tot mijn verbazing vertelde windows media player dat ik een licentie moest hebben van de website om het bestand af te spelen. Ik drukte op een knop, licentie werd gedownload en het bestand werkt.

Maar ja, ik wil het kunnen kijken op mijn ibookje. En WMP 9 voor de mac ondersteund die licentiezooi dus blijkbaar niet. Raar toch? VLC player gebruiken heeft ook geen zin, want die kan zowieso de WM3 codec niet vinden /heeft ie niet zegt ie.

Oplossing iemand?

Jur.

Bijdrager
    boesboes

waarschijnlijk filmpje met DRM beveiliging!!

en dit werkt inderdaad nog niet onder osx!

Bijdrager
    aperitivo

t is een bekend probleem. De ‘digitale rights managment’ is niet ingbouwd in de mac-speler. Er zijn al best veel films etc die je dus niet kan zien op een mac. Ik baal er ook van, mijn ADSL aanbieder biedt nl. gratis voor abonnee complete speelfilms aan, die ik dus niet kan zien.

Bijdrager
    boesboes
    ”aperitivo”

t is een bekend probleem. De ‘digitale rights managment’ is niet ingbouwd in de mac-speler. Er zijn al best veel films etc die je dus niet kan zien op een mac. Ik baal er ook van, mijn ADSL aanbieder biedt nl. gratis voor abonnee complete speelfilms aan, die ik dus niet kan zien.

inderdaad, telenet in belgië¨bied zo’n MTV2 aan ofziets. en nog wat andere kanalen..
    maarja, werkt allemaal niet op mac!

Bijdrager
    Sad

Dat is weer het mooie van Windows Media Player. De Mac versie ondersteund de DRM van ome Bill niet. Maar ’t maakt mij niet uit want WMV en WMA is altijd van dramatische kwaliteit.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.