4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    nookie

Rare feature in Indesign

Dag Maccers, ik gebruik Indesign CS V.3.01.
    Sinds twee dagen doet hij iets vreemds.

Ik probeer het uit te leggen:

Tekstkader A4 gevuld met tekst.
    De A4 staat totaal in beeld.
    Als ik met de pijltjes toets boven in de tekst begin en ik ga naar beneden door de tekst heen en hij bereikt het midden van mijn beeldscherm, dan gaat de cursor optisch niet meer naar beneden maar de pagina schuift omhoog. Hij doet dit niet als ik met de cursortoets naar boven ga in mijn tekst. Dan blijft de pagina staan en gaat de cursor gewoon tot bovenaan.

Dit geldt ook voor een afbeelding die ik bijvoorbeeld naar rechts of links verplaatst met de cursortoets.
    Als de afbeelding op de helft van mijn beeldscherm is, dan blijft mijn afbeelding optisch staan en beweegt mijn pagina ipv mijn afbeelding naar rechts of links. Naar boven of onder werkt dit niet.

Hoe kan dit nou??

Bijdrager
    nookie

Aanvulling:

Naar boven en onder doet hij het trouwens ook.

Bijdrager
    GoingStrong

Is er geen update beschikbaar voor CS? Wellicht zou dit het oplossen.

Succes.

Bijdrager
    nookie

Geen updates beschikbaar, ja CS2 natuurlijk!!
    Maar goed, bedrijfsmatig werken we er nog niet mee hier, want CS2 schijnt een probleem te geven met de automatische opmaak hier die we doen voor sommige klanten, dus de upgrade naar CS2 wacht nog even.

Hij doet dit pas 2 dagen, dus het moet iets zijn.

Ik kan natuurlijk ook voorkeuren gaan resetten, maar ik heb zoveel print en pdf instellingen die ik dan moet exporteren en weer importeren, terwijl het miscchien op een simpele manier opgelost kan worden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.