6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kevster79

Rare afondingen van maten in Indesign & Illustrator CS2

Als ik in indesign iets op een coordinaat zet (iig iets dat een maat heeft) dan wordt de maat afgerond naar 6 cijfers achter de komma?!
    vb: 10,5 mm wordt 10,505050

In illustrator staat voor elke 0 een min
    vb: 0 mm is -0 mm

Heeft iemand hier enige ervaring mee? En mij dan kan helpen?
    Ik heb cs2 sraaien op een nieuwe iMac intel 20″

Thanx Kevin

Bijdrager
    danielpunt

Dat eerste komt omdat de progamma’s zelf in inches meten, daarom is er een heel erg klein verschil met het omrekenen.

Dat tweede weet ik niet.

Bijdrager
    Jean Nicolas

weer zo’n vervelende bug, eerder gezien bij Illustrator 9 geloof ik… het duurt wel lang voor ze die met een update eruit halen vinden jullie niet?

Bijdrager
    computer space

Volgens mij is het wel een Intel-only bug. Misschien rekent die net even anders.

Bijdrager
    danielpunt

Lijkt me niet martiniman, aangezien ik het ook heb op mn 12inch PowerBook.
    Of is dat stiekem toch een Intel? :mrgreen:

Bijdrager
    was frans
    ”Martiniman”

Volgens mij is het wel een Intel-only bug. Misschien rekent die net even anders.

nee is geen intel probleem. Is een bekend probleem van cs1 illustrator… er stond ooit ook iets op het forum van adobe en daar was ook iemand die een soort scriptje had gemaakt dat het zou oplossen, maar hij reageerd niet op de berichten, heb hem ooit gevraagt of hij het script wilde mailen, maar helaas nooit meer iets gehoord. Zelfs indesign doet het soms, daar is het afhankelijk van hoe je lijnen staan ingesteld, midden kader, buitenzijde of binnezijde kader, vreemd genoeg maakt hij daar onderscheid in ongeacht of je nou wel of geen kaderlijn hebt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.