9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Yuna

.rar bestanden uitpakken.

Sinds ik mijn mac een keer opnieuw geïnstalleerd heb , heb ik problemen met het uitpakken van .rar bestanden. Het begint er al mee dat zodra ik de rar bestanden download ze een logotje krijgen van VLC player maar natuurlijk ziet die het .rar bestand niet. Nu heb ik geprobeerd om het via het Archiveringshulpprogramma uit te pakken maar die maakt er een .cpgz (?) file van en als ik die uitpak is het weer een .rar

Wat doe ik verkeerd? Had jaren geleden ook Stuffit Expander maar omdat ik die naar mijn idee niet vaak gebruikte heb ik die er nu niet op staan. Is dat misschien het probleem? En als ik toch iets extra moet downloaden welk (gratis?) programma is dan het beste want er zijn er zo veel.

Bijdrager
    garuda26
    Bijdrager
    Koning Frank

Keka is idd the way to go. Of een dinosaurus.

Bijdrager
    Wyodor
    Bijdrager
    Shmoo

Er zijn veel programma’s MacPar is een goeie oude die zo’n beetje alles uitpakt dat er maar uit te pakken valt.

http://gp.home.xs4all.nl/Site/MacPAR_deLuxe.html

Bijdrager
    Wyodor
    Bijdrager
    IsSidha

keka word sinds 2013 niks meer mee gedaan (dus zelf al een dinosaurus):-P
    unrarx is een 1-trick pony
    ik gebruik zelf The Unarchiver.. deze wordt nog wel actief ontwikkeld
    maar verder maakt het eigenlijk geen dr*l uit

Sleutelbeheerder
    Night

Ik gebruik zelf het eenvoudige RAR expander. De naam zegt genoeg:-P
    En hoewel er al sinds 2006 geen update meer is uitgekomen, werkt dit open source appje zelfs in 10.11.x naar behoren.

Bijdrager
    computer space

Over het algemeen kom je alleen .rar tegen als je de verkeerde torrent download. Die er net onder of boven is vaak niet van een koekenbakker die zijn interne HD nog op FAT16 draait. Kijk dus voortaan eerst bij de beschrijving wat de inhoud qua files is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.