18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Rapidweaver simpele website 314MB????

Hallo, ik ben lekker aan de slag gegaan met Rapidweaver om een leuke site te bouwen met Blocks.

Deze site heb ik geupload naar een tijdelijk adres :http://people.zeelandnet.nl/mjkosten

Ik krijg hem er echter niet meer op, Ik krijg dan deze mededeling te zien:

Mocht ik al voor elkaar krijgen dat hij wat gaat uploaden, dan loopt hij altijd hier vast:

Is dat omdat die is uitgegroeid tot ruim 300MB? met 387 files is dat bijna 1mb per file…???

Ik snap echt niet hoe dat nu kan, met die paar foto’s die er op staan: Zonder fotoboek, en Zonder film (1tje van 30 sec)

Hij moet mijn Iweb website van 34MB, waar wel veel foto’s op staan: http://www.trainman.eu uiteindelijke een keer vervangen.

Wat kan er mis zijn gegaan? of is dat bij RW normaal?

Bijdrager
    Superflu

met 387 files is dat bijna 1mb per file…???

Niet noodzakelijk. Hoe weet je trouwens dat ‘ie 300 MB groot is?

Bijdrager
    Rico Royal

Het kan zijn dat de originele foto bestanden mee geupload worden, dit is niet nodig voor de meeste websites.

Via het menu:

Rapidweaver->preferences->general

kun je: ‘Automatically rezise lager images’ aanvinken en een maximale breedte opgeven. Dat voorkomt (te) grote websites in de toekomst.

Voor nu kun je ook via het menu:

File-> Normalize images doen.

Deze actie is achteraf niet te herstellen heb ik begrepen, maar maakt je website (meestal) een stuk kleiner qua Mb’s.

Bijdrager
    Rico Royal

Oh ja,… dit formaat is niet normaal voor Rapidweaver, wanneer je je site zorgvuldig opbouwt maakt RW er normaal gesproken een compacte website van.

Bijdrager
    Sufkont
    ”Superflu”

met 387 files is dat bijna 1mb per file…???

Niet noodzakelijk. Hoe weet je trouwens dat ‘ie 300 MB groot is?

ehh, dat is zelfs voor mij niet zo moeilijk…:lol:

Na normalisering van 25 foto’s (die in mijn blog staan worden niet genormaliseerd)
    bleef dit nog over:

Dat is dus een aanmerkelijke winst!

Standaard had ik mijn voorkeuren al staan op:

Vreemd dat hij het dan niet direct doet?
    264MB voor 25 foto’s is nog altijd 10,5MB per foto….???
    Das toch ook niet niks…

Bijdrager
    Rico Royal

Klopt het dat het formaat dat je aangeeft voor Rapidweaver het RW bestand zelf is? Dus niet het formaat van de geuploade site?

Het originele bestand bevat de originele foto’s en alles wordt iedere keer geschaald voordat je het upload. De website zelf kan best maar 30 Mb zijn bijvoorbeeld, terwijl het RW bestand een paar honderd Mb is.

Bijdrager
    Eyeseesea

264MB voor 25 foto’s is nog altijd 10,5MB per foto….???

Wat denk je dat 10 megapixels dan op die camera’s betekend?

Herman

Bijdrager
    Sufkont

hmmm dat is waar….

Maar waarom worden mijn foto’s dan niet verkleind als ik ze invoer, dat staat duidelijk aangegeven: als ze breder zijn dat 450 pixels, nou dat zijn de 10MP foto’s wel…..

Maar nu een klein ander probleempje wat hier mee samen hangt….
    Ik als overstapper van windows vraag me na een half jaar Mac nog steeds af hoe ik mijn foto’s op een handig manier verklein, zonder ze eerst via mail aan me zelf te moeten sturen….:oops: :oops:

Bijdrager
    Rico Royal

Wanneer je ze in iPhoto gebruikt:

onder menu:

File->export

bestandsexport hier kies je bij formaat bijvoorbeeld jpg, nu kun je niet alleen de jpeg compressie instellen maar ook de maximale afmetingen en meer…….

Is dit een antwoord op je vraag?

Bijdrager
    Eyeseesea

Dat kun je doen via bijv iPhote (als je je foto’s daarin beheert). Dat kun je instellen via exporteer onder bestand.

Bijdrager
    Gates

Bij mij lukt het ook niet om de website via het ingebouwde FTP-dinges te publiceren. Hoe ik het doe:
    1. In het menu: Archief > Exporteer site. Vink wel ‘Maak dit standaardexportmap’ aan, zodat je niet bij elke wijziging de site volledig hoeft te exporteren. (Als je map is geĆ«xporteerd kan je direct zien hoe groot je website is, cmd + i op het mapje en je ziet het.)
    2. Gebruik een FTP-programma, zoals het gratis Cyberduck, om het te uploaden.
    3. Bij een wijziging in RapidWeaver: Archief > Exporteer wijzigingen.
    en daarna synchroniseer (of vervang) ik het mapje in Cyberduck.

Bijdrager
    Sufkont
    ”Eyeseesea”

Dat kun je doen via bijv iPhote (als je je foto’s daarin beheert). Dat kun je instellen via exporteer onder bestand.

Tjonge wat een Tip!
    Wat had ik daar tijd mee kunnen besparen…:lol:

Ik ben nu zo ver dat ik RW zover heb gekregen dat hij gaat uploaden naar Hosting2Go, maar na een aantal files krijg ik deze opmerking:
    Couldn’t upload the local file “/httpdocs/baan/baan/computerbesturing_files” to “/httpdocs/baan/baan/computerbesturing_files/Onderhouden-locomotieven-koploper.jpg” on the remote FTP server. The server replied with an FTP error code of 0 (“”).

NcFTP returned -147: remote transfer type change failed.

Naar Zeelandnet gaat het allemaal wel goed (die had een beperking van 50MB, dus die zal ik vanmiddag wel hebben overschreden)…

Wat betekend die code?

Is er iets mis op die pagina?
    Ik snap bv ook niet hoe hij aan Baan/Baan komt….
    Ik heb nl maar 1 directory baan aangemaakt….

@ Gates: Dat was nu net de reden dat ik van Iweb overgestapt was naar RW….:oops:
    Die optie wil ik dus graag tot het laatst houden…
    Als Cyberduck het kan, dan moet een betaald programma als RW dat toch zeker kunnen??

Bijdrager
    Eyeseesea

Aangezien er aan beide zijden verwezen wordt naar een baan/baan/ directory zou je eens remote moeten kijken hoe de structuur daar eruit ziet.

Herman

Bijdrager
    Gates
    ”Sufkont”

Als Cyberduck het kan, dan moet een betaald programma als RW dat toch zeker kunnen??

Gratis wil niet altijd zeggen dat het tevens minder is. Bovendien betaal je voor RW niet alleen voor het FTP-programma.
    Bij mij lukt het gewoon niet, dus dan zit er niets anders dan Cyberduck te gebruiken.

Bijdrager
    Sufkont

Ik heb ook even geprobeerd via Cyberduck te uploaden, en die doet het idd zonder problemen.

Mag ik je vragen of je site ook bij Hosting2Go is ondergebracht?

Misschien ligt het daaraan?

Bijdrager
    Sufkont

De reden om niet langer Cyberduck te gebruiken was deze:

Alleen maar onvolledige synchronisaties….

Bijdrager
    Gates

Let op: aan de pijlen te zien, synchroniseert Cyberduck die map. Daardoor wordt slecht het missende gedeelte geĆ¼pload. Het gevolg hiervan is dat niet alles overgeplaatst wordt, waardoor je ‘onvolledig’ ziet staan. Maar in werkelijkheid zijn de mappen gelijk.

Ik doe het al maanden zo en het werkt in 99% van de gevallen goed (ondanks de melding van een onvolledige overdracht). Wanneer het synchroniseren niet goed werkt, ligt het vaak aan het html-bestandje. Die verwijder ik dan waarna ik ‘m opnieuw upload.

Edit: Ik zit niet bij Hosting2Go maar bij Webreus, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Bijdrager
    Sufkont

Hee Gates

Ik heb goed nieuws!!

Ik las hier dat je als path in moet geven
    /
    /httpdocs/
    /www/
    /public_html/

Bij mijn provider is het de httpdocs directory.
    ik had daar gezeg “/httpdocs” , wat miste was de laatste “/”

Misschien dat dat ook bij jou het geval is?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.