5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wierd

Rapidweaver en google adsense

Hallo,

Ik ben nu mijn eerste website aan het bouwen. Heb nog maar weinig kennis van HTML dus bouw hem met rapidweaver. Het bevalt me tot nu toe goed. Ik wou ds nu google adsense aan mijn website toevoegen maar ik kan nergens vinden hoe dat moet. Kan iemand mij helpen??
    Een andere misschien domme vraag. Ik heb de pagina met thema’s onderaan helemaal weggesleept om meer ruimte te krijgen, maar nu kan ik hem niet meer omhoog doen. Hoe krijg ik die weer terug??

Wierd

Bijdrager
    Damio

Hoi Wierd,

Ik heb ook een tijdje met RapidWeaver websites gebouwd, maar het beviel me eigenlijk niet zo. Er zijn weinig thema’s beschikbaar en de thema’s die beschikbaar zijn, zijn commericeel. Verder is het hele systeem zeer gesloten en kun je nergens bij, je kunt dus ook geen adsense plaatsen bijvoorbeeld.
    Ik raad je iWeb aan. Dat programma is minder gesloten dan RapidWeaver en je kunt door te slepen en te kopiëren kun je je eigen thema maken. Je kunt in iWeb met een ingebouwde functie een adSense account invoegen (bij de widgets). Er zijn ook verschillende tutorials beschikbaar voor het maken van een eigen thema. (Of kies een thema uit de themabrowser)
    Veel succes,
    Max

P.S. Ik ben vroeger begonnen met Netscape, kun je nagaan hoe gemakkelijk het tegenwoordig is.

Bijdrager
    wierd

Ja ik ben van iweb overgestapt naar rapidweaver. Wou net iets meer en vindt rapidweaver ook fijner werken. Is er een ander programma behalve deze twee die aan te raden zijn en waar je WEL google adsense kunt gebruiken??

Bijdrager
    Damio

Eh, ik weet niet of je het programma kunt betalen, of downloaden, maar anders zou ik ‘Dreamweaver’ aanraden. Daarmee kun je gewoon van internet HTML-templates gebruiken. En Adsense is gewoon een kwestie van copy-paste in de broncode. Je kunt anders ook nog wel het gratis programma ‘SandFox’ gebruiken. En ‘NVU’ werkt ook op ongeveer dezelfde manier. Weet alleen niet of je in die twee programma’s AdSense kunt invoegen…

Bijdrager
    vriesela

Toevallig kom ik deze (al wat oudere post) tegen. Rapidweaver heeft vele honderden thema’s die inderdaad meestal niet gratis zijn. Nu is 10-20 Euro voor een thema niet veel. Met plugins zoals Stacks bereik je zeer professionele mogelijkheden die met iWeb niet mogelijk zijn.
    Over de Google Adsense advertenties: gewoon een kwestie van de advertentie code in een RW-pagina plakken (waar dan ook) en klaar is kees.

Succes!
    Henk

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.