6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Witte Haai

Ransom malware detectie-prog start bij inloggen niet op. Hints?

Hallo allemaal,

Je kunt niet genoeg aan security doen. En daarom heb ik RansomWhere gedownload, een tool die ransom malware detecteert. Nu wil ik dat deze bij het inloggen meteen opstart. Dat heb ik hier met meer progs gedaan, met Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen > Inloggen > In programma map prog selecteren > En deze dan aanvinken. RansomWhere blijft echter bij ieder opstarten van de imac onderstaand venster geven.

Wie weet hoe ik dit oplos?
    Bij voorbaat dank voor de antwoorden.:)

Osx 10.11.5

Bijdrager
    TheBigZ
    Witte op 18 mei 2016

Nu wil ik dat deze bij het inloggen meteen opstart.

Daar zorgt het programma zelf voor, dat hoef jij niet te doen.

First, RansomWhere? needs to ensure it is automatically started and is always running (in order to provide continual protection). This is easily achieved by installing it as a launch daemon, and setting the ‘RunAtLoad’ key to ‘true’. A side benefit of running as a launch daemon is that it can run as root, which provides some protections against non-privileged ransomware. For example, if the ransomware is not root, it cannot unload the launch daemon (to proactively thwart detection).

Bijdrager
    GoeieDag
    Witte op 18 mei 2016

Je kunt niet genoeg aan security doen.

Voor zoveel zaken geldt: je kunt ook teveel doen, en daarmee problemen veroorzaken.
    Ik ben het dus niet eens met deze opmerking.

Bijdrager
    fred44nl
    Witte op 18 mei 2016

Je kunt niet genoeg aan security doen.

de wet op de beveiligingen zegt, dat je iedere beveiliging moet beveiligen.
    dus elk slot op de deur, moet je voorzien van een extra slot.
    en veel mensen doen dat ook.

m.a.w. alle software die je ter beveiliging installeert, moet je voorzien van een extra beveiliging, om de 1e te beveiligen.
    maar hoe beveilig je dan de 2e beveiliging ??
    met een 3e beveiliging ??

het lijkt me beter om de aandacht te richten op een goeie, degelijke, mogelijk dubbele backup.
    want van backups kun je nooit genoeg hebben.

Moderator
    Night

Daar wordt door TS niet om gevraagd. Het enige wat hij/zij wil is dat niet telkens om het wachtwoord gevraagd wordt.

Maar volgens mij is dat antwoord simpel. Omdat het al een deamon proces is hoef je het niet toe te voegen aan Opstart Items. Pas als je het programma nodig zou hebben (in het geval van een ransomware-detectie), pas dán hoef je RansomWhere te openen, en ja, dan moet je je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren (logisch).

Bijdrager
    Witte Haai

@night: Duidelijk!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.