4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Ranking Interbrand top 100 sterke merken

Als ik de nieuwe Interbrandlijst met sterke merken zie , dan valt de plaats van Apple me best tegen.
    Niet de plaats op zichzelf , maar als je ziet dat ze door Microsoft , Google , HP , Intel enz. geklopt worden dan is het toch een tegenvaller.

http://www.interbrand.com/en/knowledge/best-global-brands/best-global-brands-2008/best-global-brands-2010.aspx

Bijdrager
    J-Flex

“Interbrand’s method looks at the ongoing investment and management of the brand as a business asset. This means that our method takes into account all of the many ways in which a brand touches and benefits its organization – from attracting and retaining talent to delivering on customer expectation. The final value can then be used to guide brand management, so businesses can make better, more informed decisions.

There are three key aspects that contribute to the assessment: the financial performance of the branded products or services, the role of brand in the purchase decision process and the strength of the brand”.

Is niet zo heel verwonderlijk hoe deze lijst er momenteel uitziet. Op basis van bovenstaande criteria klopt de lijst en zal, zoals ook gebeurd, elk jaar wijzigen. Ik vind dit best een interessante site om te lezen, veel informatie over de sterke merken op de wereld.

Edit: wat me wel op- en tegenvalt is de positie van Heineken. Een wereldwijd bekend merk, met een hoge omzet en dan toch nog maar de 93e positie…

Bijdrager
    Lexis

Wel de grootste brand value change met 37%.

Maar geklopt door Louis Vuitton? WTF.

Bijdrager
    J-Flex

Louis Vuitton Moët Hennessy is het grootste conglomeraat ter wereld van luxe producten dus zo vreemd is dat nog niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.