12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    LucasX

Randen van letters in een gif image verzachten?

Voor een bepaalde website, heb ik een bedrijfslogo is gif formaat ontvangen. Nu is deze image door het verkleinen en bewerken (door andere personen) steeds minder in kwaliteit geworden. Het gevolg is nu dat de letters in het logo nogal ‘gekarteld’ zijn.

Bestaat er een bewerking in Photoshop om de randen van de letters minder scherp te maken, te verzachten?

Bijdrager
    maxunamax

lastig…

je kan ‘blurren’, maar eigenlijk wordt je tekst dan juist onscherper, maar wél zacht;-)

probeer anders ook het effect ‘smart blur’ uit…

het beste is wellicht het logo natekenen… als je niet weet wat voor font is gebruikt, post hem dan hier én wellicht kunnen we je helpen

;-) m.

Bijdrager
    LucasX
    ”maxunamax”

het beste is wellicht het logo natekenen… als je niet weet wat voor font is gebruikt, post hem dan hier én wellicht kunnen we je helpen

;-) m.

Nee, het is geen bestaand lettertype, het logo moet ooit zelf getekend zijn geweest.

Je spreekt over het natekenen van de letters, kan dit met een of ander programma.
    Hoe dit men dit om bijvoorbeeld een logo te maken, met welk programma ?

Bijdrager
    Quirit

Je zal het met illustrator moeten overtekenen. Laat anders eens een afbeelding zien. K wil het mss wel ff voor je doen als het niet te veel werk vraagt als je het zelf niet kan.

Bijdrager
    LucasX
    ”Quirit”

Je zal het met illustrator moeten overtekenen. Laat anders eens een afbeelding zien. K wil het mss wel ff voor je doen als het niet te veel werk vraagt als je het zelf niet kan.

Voila, hier is de afbeelding

Bijdrager
    Quirit

Wow, is idd wel een héél slechte kwaliteit. Is dit het beste, grootste formaat dat je hebt. Heel veel is er niet meer van te maken, maar we zullen proberen.

Ik zal zien of ik het morgen kan doen, anders zaterdag ofzo.

Bijdrager
    Quirit

Heb je ook geen idee op welk lettertype het logo gebaseerd kan zijn? Dat zou me ook al op weg helpen. het schild maken is geen probleem,maar die tekst is zeer onduidelijk geworden door de combinatie van het voortdurende verkleinen en het anti aliasing van de font.

Ik denk dus ook niet dat het van 0 af opgebouwd is, en dat er wel degelijk een bestaand font aan de basis ligt.

Bijdrager
    Syndic
    Bijdrager
    Quirit

K heb het effe als pauze gemaakt (tussen men blok voor men 2dezits:) ), ma k zie da iemand me voor is geweest.

K zal het hier ook posten, dan moet ge zelf maar zien. T ziet er een beetje anders uit dan dat van Syndic.

corona.ai -> Illustrator bestandje
    corona.eps -> EPS bestandje

Succes ermee.

(als ge nog aanpassingskes ofzo wilt moet ge het maar zeggen. De A is wat kleiner en leek een ander font. Als ge dit hetzelfde als de rest wilt – qua grootte – moet ge het maar zeggen)

Bijdrager
    Syndic

Die van jou is beter :D
    Mijn stokken van de N zijn te dun en de schreven hadden ook wel iets dikker gemogen…
    En jouw A is beter :mrgreen:

Bijdrager
    LucasX

@ Syndic & Quirit

Mega bedankt, allebei!!!!

De versie van Quirit is perfect nagebootst, en inderdaad Quirit – je hebt gelijk – de letter A is een ander lettertype. Maar ik zal de letter A van het logo niet laten veranderen, dan is er achteraf geen discussie mogelijk.

De versie van Syndic vind ik persoonlijk ook mooi, het bordeaux kleur van het schild pas beter bij het zwarte lettertype. Maar ja, ik kan nu eenmaal het logo van een bedrijf niet veranderen, hé.

Nogmaals bedankt!

p.s. enne Quirit, een geslaagd herexamen toegewenst!

Bijdrager
    Quirit

Geen probleem. Het kan geen kwaad om men ‘pen skills’ te onderhouden:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.