9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    zebaz

Rand jpg verdwijnt in Flash

Ik ben bezig met een kunstsite voor mijn moeder. Ik heb allemaal jpg plaatjes van haar schilderijen die ik vervolgens met loadmovie inlaad in flash. (mogelijk sinds versie 5 geloof ik). Ik heb in photoshop zelf een lijst gefaked omdat die niet goed van de foto overkomen. Maar nadat ze worden geladen in het swf file verdwijnt aan 2 zijden een deel van de rand. De lijst van de schilderijen is dus niet meer overal even dik. Ziet er storend uit.

zie: http://www.tinabaas.nl

Iemand enig idee hoe dit kan?

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Heb je de plaatjes verkleind geplaatst? Met zoom-in ziet het er wel goed uit.
    100% plaatsen is wellicht de oplossing.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Het is een bekend fenomeen dat Flash soms de neiging heeft net 1 of 2 pixels van randjes af te snoepen. Zorg er dus voor dat rond al je JPG’s nog een xtra witte rand zit… Probeer dat eens…

Bijdrager
    zebaz

Ze zijn 100 % geplaatst. Witte rand zou misschien de oplossing zijn, maar ik heb inmiddels al 30 schilderijen klaargestoomt. Als ik deze jpg nogmaals ga bewerken krijgt hij volgens mij voor een 2x keer een compressie over zich heen. Of heb ik het mis. Als ik bewerk en bewaar (appel-s) dan vraagt photoshop opnieuw om de jpg compressie.

Met batch is zo’n rand eenvoudig toe te voegen. Dat is het niet. Maar ik ben bang dat de kwaliteit achteruit gaat.

Bijdrager
    Brak Mak Morn

En als je er een rand in flash overheentekent? (Met het lijngereedschap uit Flash)

Bijdrager
    zebaz

Ik heb de site zo opgebouwd dat ik niets meer in de flash documenten hoef te doen. Alles wordt ingeladen. Jpg’s, Tekst documenten met alle data van elke schilderij. Ik hoef dan alleen maar de jpgjes te maken, in de map te stoppen en de tekstbestanden aan te passen en de site is begewerkt. De schilderijen zijn verschillend van formaat en de plaatsing wordt automatisch bepaald aan de hand van het bestandformaat die flash met een script zelf kan achterhalen.
    Lijntjes trekken in flash is dus net niet wat ik wil met de site. Is ook monnikkenwerk en dat wilde ik me nou zoveel mogelijk besparen.

Bijdrager
    Freek.

Voor dit gebruik (web) hoeft het opnieuw bewaren als jpg geen probleem te zijn. Kies een goede kwaliteit compressie.

Bijdrager
    zebaz

Die witte rand werkt inderdaad. De compressie is ook wel te overzien. Kwaliteit loopt maar fractioneel terug.
    Ik heb wel gemerkt dat simpel bewaren in photoshop niet werkt, omdat dan een preview wordt aangemaakt. Het bestand wordt dan 100kb i.p.v. 20kb. Ik moet dus echt bewaren met de web functie. Ik weet alleen nog niet of deze in de batch opgenomen kan worden. Misschien moet ik het in imageready uitvoeren.

Bijdrager
    zebaz

mmm, vreemd de eerste 9 niet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.