11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    btech

RAM

Hallo,

ik ben op zoek naar extra geheugen voor mijn MacPro en mijn MacBook Pro. Mijn MacPro zou ik willen uitbreiden naar 16 en mijn MacBook Pro naar 8. Bij Alternate heb ik onderstaand setje gevonden dat me perfect zou uitkomen.

http://www.alternate.be/html/shop/pr…&baseId=695260

Beide machines zijn van 2011. Zijn deze Ram latjes compatibel met en de MacPro en de MacBookPro? Ik dacht van wel maar wou gewoon even een tweede opinie en eventueel ervaringen…

alvast bedankt!

gr,
    Bart

Bijdrager
    MrBelloNLD

geen idee, gebruik eigenlijk altijd zonder probelemen de kingston KTA-MP1333 / KTA-MB1333

Bijdrager
    juwlez

Ik las trouwens dat de MBP 13′ maar 8 gb in kan? Is het dan handig om er dan 2×4 in te doen? Er zit namelijk nu 2×2 in. Of kan 1×2 en 1×6 ook? Anders moet ik namelijk 2 nieuwe latjes kopen

Bijdrager
    AppleStef

@juwlez

In de MBP’s van 2011 kan max 16GB in.

Bijdrager
    Soulshaker

Ramgeheugen van de Macbook pro en Mac Pro zijn totaal verschillend .
    Dus dat zal niet lukken om dat latje in beide machines te gebruiken

Bijdrager
    juwlez

Ooo, keek net op Apple.nl er daar stond max 8 gb voor de MBP 13′ uit 2011

@btech, je link doet het niet

Inactief
    Anoniem

Als ik via alternate.be vandaag RAM bestel, zou ik deze dan tegen maandag hebben?
    Ik vertrek maandag naar het buitenland, maar het toch graag nog wat extra RAM. (Ik woon tevens in belgie)

Bijdrager
    btech

mss werkt dit beter:
    http://www.alternate.be/html/shop/productDetails.html?artno=IEIF7G&baseId=695260
    [mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Aangepast[/mod]

Bijdrager
    Hansi2124
    W0utR op 04 januari 2012

Als ik via alternate.be vandaag RAM bestel, zou ik deze dan tegen maandag hebben?

Bel ze even op, dan weet je het zeker…..

Bijdrager
    SunKeeper
    juwlez op 04 januari 2012

Ooo, keek net op Apple.nl er daar stond max 8 gb voor de MBP 13′ uit 2011

Daar zit verschil in inderdaad.

Het ene is wat Apple aanraadt, en het andere is wat technisch mogelijk is. (gewoon getest door het erin te stoppen en kijken wat er gebeurt)

Bijdrager
    juwlez

Nu ben ik eigenlijk wel heel benieuwd, ik keek namelijk op de site die btech gaf, daar selecteer ik 8 gb geheugen, 2 modules etc. en dan krijg ik 7 resultaten met een prijsverschil van ca 25 euro. Waar moet ik op letten? Ik wil namelijk 8 gb ram in plaats van 4 wat ik nu heb. Het gaat om een mbp 13′ late 2011

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.