16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

RAM verhogen?

Gegroet,
    in mijn MacBook Pro zit nu 1024 MB RAM en ik ben serieus aan het denken om er nogmaals hetzelfde bij te steken. Zodoende dat er twee modules van 1024 MB inzitten. Echt intensief werken doe ik niet, maar van tijd tot tijd werk ik al eens een project af in Final Cut Pro, Shake en dergelijke meer. Zou dit beter en sneller werken met meer RAM. Met andere woorden: is deze update van €70 zijn geld waard of niet?
    Mvg,

Bijdrager
    Mendoza

ja.

Bijdrager
    Erik Joling

Meer geheugen bijsteken is meestal wel de moeite waard. De meeste programma’s lopen een stuk soepeler.

Bijdrager
    Turbanus

Ja dat is dus waar. Geheugen brengt direkt z’n geld op in een snellere en soepeler lopende Mac. Je voelt je er meteen lekkerder bij.:wink:

Bijdrager
    Napsju

Misschien komt het door mijn Hollandse zuinigheid, maar 70 euro is écht veel te veel!

Klik!

Bijdrager
    KingAchille

Dat was dan ook direct mijn bijvraag. Waar kan ik de goedkoopste modules halen :)
    Mvg,

Bijdrager
    Converted
    ”KingAchille”

Dat was dan ook direct mijn bijvraag. Waar kan ik de goedkoopste modules halen :)
    Mvg,

Verschillende adresjes voor: alternate.nl, ebay evt.

Bijdrager
    Turbanus
    Bijdrager
    KingAchille

Dat is al direct 79$ wat meer is als 70 op mailamac.nl en dus nog duurder dan de link van Napsju…
    Mvg,

Bijdrager
    Mr Evil

Tja heb je een echte laptop van bijna €2000 en dan is €70 voor geheugen teveel. Volgens mij raak ik de weg kwijt. hik

Bijdrager
    Turbanus

Ramdirect…. 79 dollar is hooguit 60 euro. Verzendkosten 10 dollar (is het niet) en je hebt het dus beneden de 70 euro thuis liggen. Is dat duurder?

Bijdrager
    KingAchille

Ja, want ik heb al gevonden voor 54€…
    Mvg,

Bijdrager
    Turbanus

Ook met levenslange garantie?

Moderator
    Mac Daddy

Ik weet het niet zeker, maar zit er toch in de MBP 2X 512 GB? Als je wilt upgraden naar 2GB moet je er toch toch 2 van 1GB aanschaffen? Dat is vanwege de evenwijdige geheugen verdeling naar de kernen toch?

Ik heb hier nog een G4-tje, dus heb mij nog niet verdiept in de geheugen verdeling, dus excuses als ik nu verkeerde info geef.

Bijdrager
    KingAchille

In mijn MacBook Pro zit een module van 1024MB. Met andere woorden, er is nog een module vrij. Kan ik in die module dan ook bijvoorbeeld 512MB steken? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat beide waarden even hoog moeten zijn, maar het maximum aan RAM in een MacBook Pro is 3GB. En dit bekom je toch alleen maar door 2 + 1…
    Mvg,

Bijdrager
    Turbanus

Was een topic over 32 of 16 bits als ik me niet vergis die opmerking. Bij 2 gelijke modulen op 32 bits, maar wat en hoe weet ik verder niet meer.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.