-
Q:
RAM upgrade het geld waard?
Mijn iMac is eergisteren 3 jaar geworden. Hij gaat nog wel vlot, maar bij zwaardere programma’s zoals iPhoto, Garageband en voornamelijk Team Fortress 2/Steam wordt mijn geduld op de proef gesteld. Nu hoor ik van een vriend van me dat het upgraden van de RAM erg goed zou zijn. Mijn specs zijn:
– Alu iMac (mid 2007)
– 2.4 Ghz Intel Core 2 Duo
– Geheugen: 1 GB 667 MHz DDR2 SDRAMDeze schijnt de goede te moeten zijn: Crucial 4GB set
Nu wil ik weten:
a) Is dit het geld waard?
b) Kan ik hiermee online TF2 spelen op hoogste kwaliteit?
c) Waar kan ik dit in NL krijgen? (of is crucial wel te vertrouwen?)1GB is inderdaad een beetje aan de krappe kant.
Apple iMac “Core 2 Duo” 2.4 20-Inch (Al) Specs
Supports 667 MHz PC2-5300 DDR2 SDRAM.
Standard RAM: 1.0 GB
Maximum RAM: 6 GB*
Details: 1GB of RAM is installed as a single module.Circa €80: Kingston KTA-MB667K2/4G (in diverse NL winkels).
Extra RAM geeft altijd een performance verbetering, en dan vooral als het originele RAM niet bijster veel was, zoals in jou geval. Ik weet uit ervaring dat vooral Garageband (maar ook logic) er veel profijt van hebben bij het afspelen. Het enigste waar je naast de juiste spec’s op moet letten is of de RAM module zogezegd “Apple certified” is. Anders gezegd: koop niet het goedkoopste spul.
@Aeno. En? …..
Ik heb laatst geheugen in MacBook (2,1) en iMac (8,1) verdubbeld naar respectievelijk 2 en 4GB met setjes van Kingston. Vond ik zeer kosteneffectief. Voor 80 euro in totaal zie ik een flinke verbetering (en was nodig voor Lion op MacBook) van de snelheid bij intensief gebruik van Aperture/iPhoto.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.