7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tante Henk

RAM upgrade en Airport kaart

Om mijn ouwe Imac G4 PPC 800 MHz met 256 MB ram wat op te frissen heb ik er een kaartje van 512 SDRAM bijgestoken. Je zou denken dan heb ik 768 MB, helaas heb ik maar 512. Hoe kan dit, heb ik iets fout gedaan. Het kaartje is een 512 PC133.

Verder heb ik er een airport kaart ingestoken. Die geeft ongeveer de halve snelheid die ik met mijn MacBook haal. Hoe kan dat nou weer?? Ik draai systeem 10.4.11. Bedankt voor alle tips.:lol:

Bijdrager
    Pieterr

Er past maximaal 1GB in, dus dat is inderdaad vreemd.

Wat die AirPort kaart betreft, is dat een 802.11b kaartje? Die zijn wat minder vlot…

Bijdrager
    Tante Henk

Airport is inderdaad een 802.11b kaart. Jammer, maar daar kan ik wel mee leven.

Bijdrager
    passenger

Kijk eens in Systeemprofiel hoeveel geheugen er per module herkend wordt, is raar namelijk.

Bijdrager
    Tante Henk

Beide sleuven geven 256 MB aan. Zou de kaart mischien maar half werken of zo?

Bijdrager
    Tante Henk

Ik heb de module er nog eens uitgehaald en opnieuw erin gestoken. Na een keer niet te willen opstarten, de computer weer uitgezet en na 10 sec. weer aangezet. Start op en tot mijn verbazing herkend hij nu wel 786 MB. Hopelijk blijft dat zo.

Bijdrager
    Tante Henk

Vanmorgen dat bakkie weer opgestart en tot mijn verbazing herkent hij nu weer maar 512 MB.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.