24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleJelle

RAM-uitbreiding iMac Core Duo

Ik wil graag mijn iMac (Intel – begin 2006) uitbreiden met wat extra RAM. Ik heb momenteel de standaard 256 MB. Volgens de specificaties van Apple zou er 256 MB in het bovenste slot moeten zitten en is het onderste dus vrij. Is het dan mogelijk om in het onderste slot 256 MB RAM te stoppen (afkomstig van een iMac (Intel – midden 2006, waar het RAM geheugen verdeeld wordt door 2 x 256 MB in beide sloten). Kan dit of is het aan te raden om dezelfde hoeveelheid RAM in beide sloten te hebben (zie commentaar Apple)

Note: If you upgrade the memory in your iMac (Mid 2006), make sure you have matching size SO-DIMMs in each slot for best graphics performance.

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    Pietervanos

Zit er niet standaard al 512MB in?

Bijdrager
    ragoooon
    ”Pietervanos”

Idd bij mij was dit ook het geval, en het kan ja maar zoals apple al zegt best 2 maal hetzelfde gebruiken.

Bijdrager
    AppleJelle
    ”Pietervanos”

Oeps.. foutje!!

Er zit dus 512 in en ik wil er 256 bijproppen.

Bijdrager
    ragoooon
    ”AppleJelle”
    ”Pietervanos”

Oeps.. foutje!!

Er zit dus 512 in en ik wil er 256 bijproppen.

Dat kan dus, maar voor optimaal gebruik 2 maal hetzelfde gebruiken.

Bijdrager
    Pietervanos

Precies wat ragoooon schreef voor optimaal gebruik plaats nog eens 512MB. Scheelt je misschien 30 euro maar is aan te raden:)

Bijdrager
    AppleJelle

Bedankt!!

Bijdrager
    macses

wat ik dus niet wist is dat de apple ram dubbel zo duur is bij itpro als je achteraf bij besteld. Had vrijdag mn macbook gekocht en dacht online (niet bij apple) ram bij te bestellen, uiteindelijk toch niet gedaan, zaterdag naar itpro en voor 2 Gb was het nu 430 euro ipv 245 als je ze meteen erin laat steken. gelukkig hebben ze deze nu verkocht voor 245 euro en ik mocht de andere (2 van 256 houden)

Bijdrager
    Daniel

is er nog een ander veschil met origineel Apple geheugen, afgezien van de prijs die vele malen hoger ligt?

Bijdrager
    macpro

@Macses: vreemd verhaal. Zeker als je even rond gaat kijken op internet.
    Een 1 GB module voor een MacBook kost bij Mail-a-Mac slechts €95.
    Dus dat it-pro €430 wil vragen voor een 2 GB upgrade is wel een erg groot verschil.

Bijdrager
    Nikita

Macpro, die 95 euro is EX BTW.
    En de 2 GB upgrade is (iig bij een MacBook) voor 2x 1 GB modules en da’s de prijs die Apple zelf rekent.

Overigens, ik wist niet dat er een mid-2006 upgrade was van de iMac Intel? Die is toch sinds januari ongewijzigd (afgezien van de prijs)?

Bijdrager
    macpro
    ”Nikita”

Macpro, die 95 euro is EX BTW.

Nou en?
    Tel er 19% bij op, vermenigvuldig met 2 en je komt nog op een bedrag uit (€ 226,10) dat beduidend lager ligt dan de €430 van it-pro.

Bijdrager
    Nikita

Tuurlijk, maar da’s de prijs die Apple rekent voor ‘hun’ geheugen, en ITPro rekent die prijs dus door schijnbaar. Wil je ander geheugen dan rekenen ze een stuk betere prijs…

Bijdrager
    macses
    ”macpro”

@Macses: vreemd verhaal. Zeker als je even rond gaat kijken op internet.
    Een 1 GB module voor een MacBook kost bij Mail-a-Mac slechts €95.
    Dus dat it-pro €430 wil vragen voor een 2 GB upgrade is wel een erg groot verschil.

kijk zelf hier

Bijdrager
    rastabob

Er bestaat geen Apple geheugen,
    in alle macjes zit gewoon doodgewoon pc-geheugen. Meestal wel een A-merk (kingston, Hyundai) maar lang niet altijd de snelste versies (CL2, 3) en welk merk er in je mac zit, kan per maand verschillen.

Macwinkels verdienen al jaren heel goed aan mensen die denken dat er in macjes alleen maar ‘mac-geheugen’ mag. Hetzelfde geheugen dat Mailamac als ‘macgeheugen’ aanbiedt, ligt voor de helft van de prijs bij de pcboer. (en de prijzen zijn nog incl btw ook)

Kijk eerst even heel goed wat je nodig hebt, hier bijvoorbeeld, en sla dan je slag op de pcmarkt, hier bijvoorbeeld

Bijdrager
    Golfgast

@ macpro,

{Offtopic}, hoe wist jij in 2003 al hoe de nieuwe Pro-lijn van Apple in 2006 ging heten? :P

Bijdrager
    Nikita

Hij zou eigelijk bij Apple moet klagen dat ze z’n naam hebben gebruikt zonder zijn toestemming, misschien is d’r nog een slaatje uit te slaan :P

:evil:

Bijdrager
    macpro

Toen wij pas verhuisd waren in 1999 heb ik Steve een keer uitgenodigd voor een BBQ.
    Onder het genot van lekker vleesch hebben we wat strategieën besproken en die naamswijziging was er één van.
    En er staat nog heel wat moois te gebeuren.
    Was een goede BBQ.

:P

Bijdrager
    ragoooon

Zit er hier gunstig ram geheugen bij voor de intel iMac?

Bijdrager
    G-Force

Nee, je hebt SO-DIMM (= laptopgeheugen) nodig.:)

Bijdrager
    ragoooon
    ”G-Force”

Nee, je hebt SO-DIMM (= laptopgeheugen) nodig.:)

Hier dan?

Bijdrager
    G-Force

De onderste 2 zijn (technisch gezien) geschikt voor de iMac.:)

Bijdrager
    ragoooon

Ok bedankt heb nu 2 x 512mb steken zou dan willen overschakelen op 2 x 1Gb, als ik die winkel binnenstap en breng een sleufje van 512 mb mee en zeg dat ik die wil vervangen door een 1Gb zal hij wel kunnen zeggen welke geschikt kunnen zijn, of best ook de informatie van op de apple site meenemen?

Bijdrager
    G-Force

Voor de zekerheid kan je even zeggen dat je 667 MHz DDR2 SO-DIMM geheugen nodig hebt. Probeer ook een afspraak te maken dat je het mag terugbrengen mocht je Mac er niet mee overweg kunnen.:)

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.