12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    robbert120

RAM uitbreiden

Hi,

Ik heb een vraagje over het uitbreiden van mijn RAM geheugen. Ik heb momenteel een macbook pro 13inch medio 2012 met 2,5 GHz processor en 2×2 GB RAM geheugen. Hij heeft 2 geheugen slots. Ik kom net iets RAM geheugen te kort en vandaar dat ik er 1x 8GB bij wil prikken.
    Ik krijg dan 1x 2GB en 1x 8GB totaal dus 10 GB RAM. Kan dit zomaar of moet je perse in paren werken (dus 2x8GB/2x4GB)?

Alvast bedankt!

Gr Robbert

Bijdrager
    Shmoo

Nee, je kunt er in gooien wat je zelf wilt, 4, 6, 8, 10 the hole shebang

Bijdrager
    Brombeer

Ik heb een tijdlang bij twee mini’s van die generatie precies dat gedaan en 2+8=10 werkt fantastisch. Je moet het erg bont maken wel zelfs dat nog niet genoeg zijn.

Bijdrager
    iMac Lover

Dit werkt uitstekend. de RAM modules moeten wel van het zelfde type zijn. Zie schermafdruk van mijn Mac Mini late 2012

Bijdrager
    iMac Lover

Kan ik wel schermafdrukken in tiff up-loaden??

Bijdrager
    Brombeer

nee, eerst even opslaan als jpg of png.

Bijdrager
    robbert120

Oke bedankt voor alle reacties! Waar zie je aan dat het hetzelfde type is? Kloksnelheid en ddr3 of moet ik op nog iets letten?
    Is deze dan geschikt om erbij te prikken?
    https://www.conrad.nl/nl/kingston-valueram-8-gb-ddr3-ram-1600-mhz-cl11-11-11-27-kvr16s118-laptop-werkgeheugen-module-1-x-8-gb-874668.html

Gr

Bijdrager
    Shmoo

DDR3 sodim en 1600 snelheid. Als je daar op let zit je goed.

Dat Kingston latje van 8GB waar je naar linkt zal je MacBook Pro lusten als pindakaas!

Bijdrager
    robbert120

Oke dankjewel voor de hulp! Dan ga ik die maar eens bestellen:)

Bijdrager
    Brombeer

Bij Kingston zou ik zelf KTA nemen, niet het KVR.

Dan nog is er keuze genoeg

Bijdrager
    robbert120

Wat is precies het verschil?

Bijdrager
    TheBigZ

De ene is wél speciaal bedoeld/getest voor Apple, de andere niet. Kost je weliswaar een paar euro meer maar je weet zeker dat het werkt (KTA).

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.