5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    keyboardboy

RAM uit 15" MacBook pro in witte MacBook 13"

Hallo,

Ik heb recent voor mijn MacBook Pro 15″ (eind 2011) nieuw RAM geheugen gekocht. Hierdoor heb ik 2x 2gb 1333mhz over. Een vriendin van mij heeft een witte MacBook 13″, en zij heeft 2x 1gb RAM erin zitten. Ik wilde dus mijn RAM wat ik over zet bij haar erin zetten. Nu heb ik bij haar gekeken, en haar RAM heeft een snelheid van 1066 mhz. Verder is het wel DDR3, dus ik denk dat het gewoon zou moeten passen. Is het een probleem om mijn oude RAM bij haar erin te doen, door het leeftijdsverschil en snelheidsverschil?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    neals

Ik weet niet precies hoe het precies zit met Macbooks, maar voorheen was het nooit een probleem om een 1333mhz in een 1066mhz moederbord te plaatsen, want het moederbord ging dan het geheugen terugklokken naar 1066mhz.

Bijdrager
    jurwis

Dat is geen probleem als het ddr3 sodimm’s zijn. Ik geloof dat het dan 204 pins moet zijn, ’t past wel:)

Bijdrager
    keyboardboy

Ok top, bedankt! Dus eigenlijk zeggen jullie: als het erin past is het geen probleem.

Bijdrager
    Jupilerke13

Jup. Want zoals neals ook zei, het systeem klokt het ram dan vanzelf terug van 1333mhz naar 1066mhz

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.