9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    patrriickk

RAM Module

Hallo,

Ik heb een macbook unibody late 2008,
    Omdat ik met Adobe CS6 draai wil ik van 4 GB naar 8 GB.
    Hiervoor heb ik 8 GB notebook memory gekocht – Corsair 2 x 204-pin SODIMM DDR3 1066MHz CL7 – Mycom.nl
    Maar als ik mijn laptop aan zet doet hij niks, kan dit komen omdat dit een CL7 module is en mijn laptop PC3-5800 modules nodig heeft ?

Kan iemand mij hier meer info over verlenen ?

Met vriendelijke groet

Bijdrager
    Ni3l55

post verwijderd, verkeerd antwoord.

Bijdrager
    FloorvN

nope Cas latency waarde maakt niet uit !

mogelijk is het geheugen niet goed.
    Probeer het eens met eentje, en wissel ze af.
    Maak alle mogelijke combinaties eens.

Je macbook ondersteund 8GB Ram, dus daar ligt het niet aan:) !

Succes !

Bijdrager
    RobApple

@ patrriickk

Deze MacBook serie oktober 2008 ondersteunen 2 x 4 GB, als je update naar Boot
    ROM Versie MBP51.007E.B05 en systeemsoftware MacOS X 10.6 “Snow Leopard” of hoger.

Het geheugentype is: PC3-8500 DDR3 1066MHz SODIMM.

Bijdrager
    JJmac

Hoeveel geheugen gaan er nou in een MacBook 2.1 2 GHz, de een zegt 2 en de andere weer 3, hoeveel gaat er nou in?
    En zou je hiermee Lion kunnen draaien, ervaringen…

Bijdrager
    patrriickk

Ik kan mijn Macbook niet naar die bootrom update, ik krijg de melding dat deze niet nodig is voor mijn Macbook.

Bijdrager
    stel maar

De MacBook met Intel core 2 duo kan 3 GB adresseren.

Ik zelf heb ook een MacBook pro late 2008. En volgens mij was het na snow Leopard kan die 8gb. Alles daarvoor moest die update hebben. Ik zelf heb er 1333mhz in zitten.

Bijdrager
    stel maar

Stond erbij dat die voor Mac geschikt waren. Want CL7 is wel goed.

http://www.mycom.nl/Product/Componenten-Geheugen/Corsair-SODIMM-DDR3,CL7,10668GB-KIT/1197158

Bijdrager
    TheBigZ
    patrriickk op 13 december 2012

Ik kan mijn Macbook niet naar die bootrom update, ik krijg de melding dat deze niet nodig is voor mijn Macbook.

Dit is de benodigde versie: (info van everymac)

Apple officially supports a maximum of 4 GB of RAM. Originally, this model was only unofficially capable of stably supporting 6 GB of RAM, but as confirmed by site sponsor OWC, it is capable of supporting 8 GB of RAM if updated to Boot ROM Version MB51.007D.B03 and running MacOS X 10.6 “Snow Leopard” or higher.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.