3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Slien

RAM kapot?

Hoi,

Ik heb een macbook pro uit 2011. Vorige week liep mijn macbook vast tijdens het afspelen van een film. Ik heb hem daarom geforceerd uitgezet. Toen ik ‘m weer aanzette kreeg ik een scherm met een groene gloed en een grijs blokje over het apple logo. Vervolgens werd het scherm blauw met zwarte strepen erdoorheen en leek hij opnieuw vast te hangen. Ik heb ‘m meerdere malen opnieuw aangezet met verschillende toetscombinaties (shift, cmd+v, cmd+s) en het is op deze manier een paar keer gelukt om weer tot het inlogscherm te komen en de macbook te gebruiken. Ook heb ik een PRAM reset gedaan. Zodra ik echter weer een film afspeel of bijv. Photoshop start, loopt hij vast en krijg ik weer dezelfde schermen bij het opstarten. Ook heb ik een paar keer bij het opstarten een grijs scherm gekregen en 3 ‘beeps’ achter elkaar gehoord (niet elke keer). Na dit te googlen las ik dat dit zou duiden op een probleem met de RAM. Ik heb de macbook opengeschroefd en schoongemaakt (geen onderdelen eruit gehaald). Hij startte hierna normaal op maar liep uiteindelijk weer vast. Bij opstarten met cmd+v ingedrukt krijg ik soms ook een groen scherm met witte letters ipv een zwart scherm.

Ik heb niet zoveel verstand van computers dus ben nu echt ten einde raad.. Weet iemand wat er precies kapot is aan de macbook en of/hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Moriarty

Ik denk eerder aan de videokaart dan aan RAM, ook al heb je een RAM error beep gehad.

Wat je omschrijft is artefacting (blokjes in beeld) en dat komt vrijwel altijd door een defecte videokaart:(

Bijdrager
    Joid
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.