26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

RAM importeren

Gegroet,
    een vriendin van mij gaan binnenkort naar Indonesië/Signapore en ik heb aan haar gevraagd ofdat ze een latje RAM mee wil nemen. Maar zoals sommigen onder jullie al weten zijn de douna daar sinds kort gigantisch streng! Niets mag het land uit zonder te kunnen bewijzen dat het voor eigen gebruik is en anders pakken ze het af. Maar ze neemt zelf ook een laptop mee. Zou ze dat latje RAM in haar pc kunnen steken en dan hier in België er weer kunnen uithalen en aan mij geven zonder er vele problemen mee te hebben?
    (En ja, ik weet dat dan de garantie vervald…)
    Mvg,

Bijdrager
    mvdenberg

Tuurlijk zou dit geen probleem moeten zijn. De hamvraag is natuurlijk wel:
    * past het geheugen in haar machine en werkt het in haar machine? Anders komt dit ongeloofwaardig over bij de douane.

Wat kost een latje geheugen daar? Is al deze moeite het wel waard?

Moderator
    unSOUND
    ”KingAchille”

…ik heb haar de opdracht gegeven om…

Niet eens gevraagd, maar gewoon opgedragen ?
    Kijk dan niet vreemd op als ze het überhaupt niet voor je meeneemt…

Verder vraag ik me inderdaad af wat de moeite van dat gesleep nu werkelijk oplevert. Als je bij Alternat evoor 35 a 40 euro een 1GB latje koopt MET garantie….

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

en dat andere ram latje uit de laptop dan? Die moet toch ook weer mee terug, die zit dan neem ik aan niet meer in de laptop. Dus daar schiet je niet echt veel mee op. Tenzij die laptop 2 latjes kan hebben, en er nu maar 1 bezet is.

Maar ik zal gewoon in nederland / belgie bestellen. Lijkt me een stuk makkelijker, en je vriendin kan ipv een computerzaak te bezoeken op vakantie (:roll: ) leuke dingen gaan doen.

Bijdrager
    Turbanus

Ze kan beter een meplatje meebrengen en gebruiken i.p.v. een ramlatje zo te lezen…..:?

Bijdrager
    LEXY

Heroine smokkelen is een stuk rendabeler…!!! :innocent:

Bijdrager
    KingAchille

Mja, “de opdracht gegeven” is vrij crue uitgedrukt. Ze vertelde haar plan om naar het verre Oosten te gaan en ze vroeg ofdat ze iets moest meebrengen. En dan zei ik, oh, een latje van 2GB RAM zou handig zijn…
    Het prijsverschil is vrij miniem, maar het is toch steeds een beetje extra hé:-)
    Ik heb trouwens nog een vraagje, kan een MacBook Pro van de vorige generatie (degene waarbij je maximum 3GB in de slots kon steken) met behulp van een firmwire update ook 4GB herkennen?
    Mvg,

Bijdrager
    wmstudio
    ”KingAchille”

……Ik heb trouwens nog een vraagje, kan een MacBook Pro van de vorige generatie (degene waarbij je maximum 3GB in de slots kon steken) met behulp van een firmwire update ook 4GB herkennen?
    Mvg,

Nee, het is geen firmware kwestie maar een chipset (hardware) kwestie.:(

Bijdrager
    KingAchille

Excuses, dat haal ik het maximum uit dit beestje en steek ik er een latje van 2GB bij!
    Mvg,

Bijdrager
    mvdenberg

Als het niet veel uit maakt, gewoon lekker hier kopen. Geen gedoe met douane en tijdelijk in een andere computer stoppen e.d.

Bijdrager
    KingAchille

Hoe kan je controleren ofdat het veel verschil uitmaakt?
    Mvg,

Bijdrager
    mvdenberg
    ”KingAchille”

Hoe kan je controleren ofdat het veel verschil uitmaakt?
    Mvg,

Wat bedoel je? Je geeft zelf aan dat het prijsverschil erg miniem is: oftewel zeer klein.

”KingAchille”

Mja, “de opdracht gegeven” is vrij crue uitgedrukt. Ze vertelde haar plan om naar het verre Oosten te gaan en ze vroeg ofdat ze iets moest meebrengen. En dan zei ik, oh, een latje van 2GB RAM zou handig zijn…
    Het prijsverschil is vrij miniem, maar het is toch steeds een beetje extra hé:-)
    Ik heb trouwens nog een vraagje, kan een MacBook Pro van de vorige generatie (degene waarbij je maximum 3GB in de slots kon steken) met behulp van een firmwire update ook 4GB herkennen?
    Mvg,

Waarom dan een hoop gedoe om daar geheugen vandaan te halen?

Bijdrager
    KingAchille

Er wordt gezegd dat het dar allemaal veel goedkoper is. Maar ik neem aan dat dat verschil niet gigantisch is. Dus het is aangeraden om eerst even te controleren wat het prijsverschil exact is. Dan kan ik het misschien gewoon hier in België kopen.
    Iemand enig idee waar ik dit kan checken?
    Mvg,

Bijdrager
    Oppie

Wat een fuzz weer om niks.

Als je het zo graag uit SIN hebt, kan ze ‘m toch gewoon meenemen?! Het gaat om een latje welke je bij wijze van spreken in je portemonnee kan stoppen.
    En wat is daar met de douna . Nooit wat van gemerkt, daar. Je wordt toch al helemaal niet gecheckt als je het land uit gaat?! (Security check, dat wel ja; maar dat is toch wat anders.)

Maar ik zou het niet doen: alleen al de kans dat ze uit al die honderden modellen de verkeerde meeneemt… en ff terug gaan is er natuurlijk niet bij.

En checken doe je via Google. (Of vertel ik nu wat nieuws?)

Bijdrager
    KingAchille

Hoeveel verschillende soorten KINGSTON 2048MB DDR2 PC667 SO-DIMM bestaan er dan?
    Mvg,

Bijdrager
    Oppie

Da’s er maar één.

Maar de vraag is of je vriendin dat ook nog weet tegen die tijd. En dat gecombineerd met slimme verkopers die dat model net niet hebben, maar niet te beroerd zijn haar een ‘gelijkwaardige vervanger’ aan te smeren…is also much cheaper, miss! You must do…
    :evil:

Moderator
    unSOUND

Er bestaan in ieder geval 2 soorten… de KTA en de KVR. De KVR kun je beter niet nemen…

Bijdrager
    KingAchille

@ Oppie:
    Mja, daar heb je een punt. Een vrij stevig punt zelfs. Ik besef maar al te goed dat er een vrij hoog risico gehalte aanwezig is. Maar als ik haar nu een papiertje meegeef waarop duidelijk staat wat ze moet meenemen… En staat er op zo een latje niet exact wat het is op een klein stickertje ofzo? Of ben ik fout…

@unSOUND:
    Dankje, maar wat is het verschil tussen beide en waarom geen KVR?
    Mvg,

Moderator
    unSOUND

KVR is de goedkopere serie, die in Macs vaak problemen oplevert. Leuke is dat tegen de tijd dat jij dat ontdekt de module niet meer terug kan. Daarom alleen al zou ik het dus niet doen…

Bijdrager
    KingAchille

Is er enig verschil in prijs? Of staat dit duidelijk aangegeven op je latje?
    Mvg,

Moderator
    unSOUND
    ”KingAchille”

Is er enig verschil in prijs ?

Ik noem het niet voor niks de goedkopere serie… Ze zijn dus wat goedkoper. Niet schrikbarend overigens, laat het een tientje zijn.

”KingAchille”

Of staat dit duidelijk aangegeven op je latje?

Niet altijd.

Bijdrager
    KingAchille

Hoe herken je dan het verschil? Gewoon op de verkoper vertrouwen dan?
    Mvg,

Moderator
    unSOUND

Gewoon gokken. Je wou toch geld besparen door je Ram ongezien, zonder garantie uit het buitenland te laten komen in de hoop dat ze de douane het niet merkt en je laptop er niet van naar de klote gaat ? Dan ben je al aardig aan het gokken, dus een extra gokje kan dan ook nog wel zou ik zeggen… alles riskeren voor een paar euro was toch het motto ?

Bijdrager
    mvdenberg

Niet ieder geheugenplaatje is voorzien van een sticker. Dus het is soms heel goed kijken wat het nu is.
    Ik heb gemerkt door de jaren heen dat goedkoop geheugen het gewoon niet waard is: vage errors, vastlopers zonder errors… Misschien dat je 10 tot 15 euro goedkoper uit bent. Op het hele bedrag voor je MBP maakt deze ‘winst’ dus echt geen bal uit. Koop nu maar goed geheugen hier, dan weet je zeker dat het werkt, en heb je de garantie wanneer het niet werkt, het zo kunt omruilen voor een wel werkend latje.

Bijdrager
    KingAchille

Korte samenvatting, niet doen dus!
    Mvg,

Bijdrager
    Macbooker

koop gewoon bij de lokale pc boer geheugen.

Jij blij:D en die vriendin ook blij(een gewone vakantie zonder geneuzel over welk geheugen ze ook alweer moest hebben……)

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.