7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Gilles0502

Ram geheugen uitbreiden Macbook Pro Late 2011

Beste,

Ik heb af en toe last van het strandballetje op mijn mac. Mijn Mac heeft 4GB (1333 MHz DDR3) ram geheugen als ik dit uitbreid naar 8GB verdwijnt het dan?
    En welk merk van ram geheugen raden jullie aan om te kopen?

Alvast bedankt!
    Gilles

Bijdrager
    makasa

Je kan op je Macbook zien wat je hebt en hoe het verdeeld is. Als je 2 geheugenbanken hebt en die zitten vol, dan moet je ze vervangen door 2×4 Gb.
    Kingston is prima.
    Of het strandballetje een geheugenprobleem is kan ik niet inschatten. Een SSD plaatsen levert denk ik meer winst op.

Bijdrager
    Gilles0502

@Makasa: Het is vooral als er veel dingen openstaan. Waar kan ik dit vinden waar deze zijn verdeeld?Is dit bij activiteitenweergave en dan systeemgeheugen?

Bijdrager
    SunKeeper

Klopt. Heb je er een screenshot van?

Vooral het vakje geheugendruk is belangrijk, hoe meer dit rood kleurt, hoe meer profijt je van meer geheugen zult hebben. Start vooral de programma’s op die je vaak tegelijk gebruikt (over het algemeen) en laat die ook een paar dagen open staan, samen met activiteitenweergave.

Blijft die hoofdzakelijk groen gekleurd en houdt je nog vrij geheugen over, is een SSD een verstandigere keuze.

Bijdrager
    CedricH

Ik heb zelf een early 2011 MBP en de uitbreiding naar 8GB RAM (Kingston modules) was zeer gemakkelijk en deed veel voor de snelheid. De snelheidwinst is niet te onderschatten, SSD is beperkt qua snelheidwinst, alleen in opstarten merk je het en het is wel een stuk stiller zonder draaiende HDD.

Bijdrager
    Gilles0502

@CedricH: Zou u een link kunnen sturen waar u deze heeft gekocht?

Bijdrager
    CedricH

Ik kom uit België en heb ze op memoryshop.be gekocht. In Nederland zijn er vast en zeker gelijkaardige webshops. De volgende dag was het al met de post geleverd. Installatie is heel eenvoudig, enkel opletten dat de kleine schroefjes niet wegrollen. Op het internet zijn vele filmpjes te vinden over hoe je dat allemaal moet doen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.