20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Paulkwee

RAM Geheugen terug-geklokt?

Hey allemaal!

Ik zit met een klein probleempje denk ik, want ik keek even naar wat specs en zat dat mijn 1333 RAM Geheugenbalkjes hier worden gezien als 665. Hoe kan dit? En is dit op te lossen of is dit een valse weergave?

Mijn iMac had standaard 2x 2GB erin en ik heb hier later nog 2x 4GB aan toegevoegd, dus heb ik in totaal nu 12GB RAM.
    Ik heb een 27″ 2011 model iMac en de 2x 4GB die ik er later bij deed waren van Kingston: KTA-MB1333/4G

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Hansi2124

Wat staat er in het venster wat je te zien krijgt als je onder het appeltje linksboven kiest voor “Over deze Mac”?

Bijdrager
    1984

12.0GB (8GB+4GB) PC3-10600 DDR3 1333MHz SO-DIMM 204 Pin CL9 SO-DIMM Memory Upgrade Kit
    12.0GB (8GB+4GB) PC3-10600 DDR3 1333MHz SO-DIMM 204 Pin CL9 SO-DIMM Memory Upgrade Module for early 2011 MacBook Pro model, Mid 2010/2011 27″ iMac Cor… more

By default, 4 GB of RAM is installed as two 2 GB SO-DIMM modules. Two slots free.

*Officially, this model supports four 4 GB modules — one in each slot for a maximum of 16 GB of memory. However, third-parties have discovered that it actually will support 32 GB of memory using four 8 GB modules.

Probeer eens 8.0GB (2×4.0GB Kit) PC3-10600 DDR3 1333MHz SO-DIMM 204 Pin CL9 SO-DIMM Memory Upgrade Kit for early 2011 MacBook Pro models, Mid 2010/2011 21.5″ & 27″.
    http://www.everymac.com/systems/by_capability/actual-maximum-ram-capacity-of-macs.html

Bijdrager
    iep

Een lap tekst met nutteloze informatie, dank voor de bijdrage 1984…

Dat aantal MHz van geheugenmodules wordt al sinds jaren als totaal weergegeven. De meting die jij hebt laat het per kanaal zien. Dual-kanaal betekent dat je 2 kanalen hebt. Als je nou eens 2x 665 MHz doet kom je op 1330 uit. Eigenlijk moet het 667 MHz zijn maar dit is een afrondingsfout/uitleesfout en daardoor heb je 665. Bottomline: dat wat er staat klopt, je reepjes functioneren keurig netjes op de aangegeven 1333MHz.

Bijdrager
    Stirf

och iep, alsof jij altijd kort en bondig bent:smile:

Bijdrager
    Hansi2124

Touché!
    :grin:

Bijdrager
    Paulkwee
    Stirf op 21 oktober 2011

Toch er is verschill want aan iep zijn antwoord heb ik WEL iets.:)

@iep hartstikke bedankt, weer een raadsel opgelost haha

Moderator
    unSOUND

De vraag is alleen waarmee je dan keek, want OS X laat dit standaard goed zien, gebruik je 3rd party software om dingen te bekijken die OS X zelf ook kan laten zien ?

Bijdrager
    Paulkwee

Met “Speccy” van http://www.piriform.com/ dit is een stukje software waarmee je dus specificaties van je computer kunt bekijken en ik had deze dus gebruikt via Windows 7 (bootcamp)

Bijdrager
    Yggdrasil
    Stirf op 21 oktober 2011

Bijdrager
    iep
    Stirf op 21 oktober 2011

Dat antwoord zegt meer over jou dan over mij want in al je snuggerheid laat je zien dat je dus totaal niet kunt lezen en ook niet kunt interpreteren;) Ik klaag niet over de lengte, die boeit me totaal niet, ik klaag over het feit dat het allemaal nutteloos is. Had ie er 1 regel neergezet zoals jij dan had ie eenzelfde reactie gekregen.

Voortaan maar eens beter lezen en vooral eerst eens nadenken voor je grappig probeert te doen want dat voorkomt dat je uiteindelijk jezelf voor schut zet zoals nu;)

Nog hilarischer dat er nog 2 anderen zijn met eenzelfde iq:lol:

Bijdrager
    Stirf

Haal die smileys eens weg. Het ontkracht namelijk je reactie.

Bijdrager
    1984
    iep op 22 oktober 2011
    Stirf op 21 oktober 2011

[size=2]och iep, alsof jij altijd kort en bondig bent [/size]

[size=2]Dat antwoord zegt meer over jou dan over mij want in al je snuggerheid laat je zien dat je dus totaal niet kunt lezen en ook niet kunt interpreteren Ik klaag niet over de lengte, die boeit me totaal niet, ik klaag over het feit dat het allemaal nutteloos is. Had ie er 1 regel neergezet zoals jij dan had ie eenzelfde reactie gekregen.
    Voortaan maar eens beter lezen en vooral eerst eens nadenken voor je grappig probeert te doen want dat voorkomt dat je uiteindelijk jezelf voor schut zet zoals nu
    Nog hilarischer dat er nog 2 anderen zijn met eenzelfde iq[/size]
    Een lap tekst met nutteloze informatie, dank voor de bijdrage iep…
    [size=2](terzijde: berichten met meer dan 2 smileys zijn niet serieus te nemen.)[/size]

Bijdrager
    Hansi2124

Dan is het des te meer nutteloos om die “nutteloze informatie” te quoten……

Bijdrager
    1984

Ik zeg ook niet dat dat elke post nuttig moet zijn, zou eerder vreemd zijn en een topic slecht uit 1 post bestaan.omdat er alleen maar nuttige post zou staan die een heldere oplossing bied voor de vraag van de TS

iep

Nog hilarischer dat er nog 2 anderen zijn met eenzelfde iq

en wie denk je dat hij daar mee bedoeld Hans….?

Bijdrager
    Stirf

Heren, heren, hier is de TS niet bij gebaat:wink:
    We denken iep een beetje te kennen, namelijk lange posts en continu in de verdediging schieten. Dat maakt het forum best wel levendig. Kijk maar naar zijn smileys (wink), dus hij meent het niet zo.

Bijdrager
    Hansi2124

1984: Ik had dat niet eens gelezen, eerlijk gezegd.

Bijdrager
    iep

Heren, dames, het gaat niet om kwantiteit (of lengte van een post in dit geval) maar het gaat om de inhoud, de kwaliteit. Als je in 2 zinnen of in 20 zinnen iemand de goede weg op helpt maakt niet uit, het gaat erom dat je iemand de goede weg op helpt. Kwantiteit staat ook absoluut niet gelijk aan kwaliteit itt wat een aantal hier denkt.

Bijdrager
    1984

Heer iep, dat noem ik verbalisme

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, genoeg offtopic gebabbeld. Ter zake nu maar weer.:wink:

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.