14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Ram geheugen Macbook Air & Macbook Pro

Beste Forumleden,

M’n Macbook Air 13″ mid 2012, werd eergisteren gestolen (512gb flash geheugen en 8gb ram geheugen). Ik vrees dat hij niet meer terug komt. Via Find my iPhone heb ik hem tot nu toe nog niet kunnen traceren. De batterij was leeg en ik heb de oplader nog. Ik heb de dieven op camera dus hoop dat hier via de politie nog iets van komt. Maar dat is ijdele hoop vrees ik. Van zodra hij verbonden word met het internet word hij wel geblokkeerd.

Ondertussen zit ik zonder laptop en voor m’n werk heb ik absoluut een laptop nodig dus ik moet onmiddellijk een nieuwe kopen.
    Toen ik m’n vorige laptop kocht was er nog geen 13″ Macbook Pro met retina display. Die is er nu wel. Ondertussen werden de Macbook Airs vernieuwd. Nu ben ik aan het twijfelen. Ik moet de Macbook Pro nog even gaan bekijken, maar het retina display trekt me wel aan.
    De nieuwste Macbook Airs hebben volgens de benchmarks een ontzettende speedbump gekregen. Sneller Flash geheugen, Sneller Ram geheugen… Maar hoe verhoud dit zich ten opzichte van de Macbook Pro 13″. Ik zou bij beide modellen de maximale specs nemen.
    Behalve bij de Macbook Pro, daar ga ik voor een HD van 512gb ipv 768gb.

Bij de Macbook Pro 13″ staan echter geen Ramgeheugen specificaties. Zijn de Flash hardeschijven even snel? En het ramgeheugen? Is dat van de Macbook Pro 13″ even snel als dat van de nieuwste Macbook Air?
    Ik vermoed dat de Macbook Pro 13″ pas ergens in oktober vernieuwd word? Dus ik kan niet wachten op een update. Bij de Macbook Air is het natuurlijk interessant dat deze net is geüpdatet.

Wie kan me hier mee over vertellen? En wat zouden jullie doen?
    Alvast bedankt,
    Jonas

Bijdrager
    TheBigZ

Ik zou een 13″ MacBook Air 2013 kopen.
    i7, 8GB RAM, 512GB SSD, €1879. (Over 2-4 werkdagen in huis.)
    Een hele compacte, snelle notebook waar je nog jaren plezier van hebt.
    http://store.apple.com/nl/configure/MD761N/A
    http://www.everymac.com/systems/apple/macbook-air/specs/macbook-air-core-i7-1.7-13-mid-2013-specs.html

Bijdrager

Ik zou juist voor de Retina gaan. Kom ook van een 13” Air uit 2012, maar bij het zien van de 13” Retina was ik meteen verkocht.
    Wel moet ik nageven dat de Air iets ‘sneller’ voelde. Dit komt waarschijnlijk omdat ik mijn Retina op de hoogste resolutie gebruik. 1650×1050.
    Enige waarom ik nu voor de Air zou gaan is vanwege Haswell of de langere accu duur.

Bijdrager
    deSpaanseRente

de retina loopt buiten het scherm op zowat alle vlakken achter op de 2013 air. Ik zou wachten op een update van de retina of nu een air kopen. Maar niet nu een retina.

Bijdrager
    1984
    MartijnH op 19 juni 2013

Ik zou juist voor de Retina gaan. Kom ook van een 13” Air uit 2012, maar bij het zien van de 13” Retina was ik meteen verkocht.
    Enige waarom ik nu voor de Air zou gaan is vanwege Haswell of de langere accu duur.

Macbook Air systems are intended for those most interested in size and weight rather than performance, connectivity, or upgrades, and this has not changed. What has changed is that the “Haswell” architecture consumes far less power than previous systems and battery life has increased considerably as a result. bron

Bijdrager
    1984
    chonazz op 19 juni 2013

Bij de Macbook Pro 13″ staan echter geen Ramgeheugen specificaties. Zijn de Flash hardeschijven even snel? En het ramgeheugen? Is dat van de Macbook Pro 13″ even snel als dat van de nieuwste Macbook Air?

http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/specs/macbook-pro-core-i7-2.9-13-mid-2012-unibody-usb3-specs.html

In elke MacBook Air is standaard 4 GB geheugen ingebouwd. Als je verwacht dat je in de toekomst 8 GB nodig zult hebben, is het verstandig meteen deze optie te kiezen, want latere RAM-upgrades zijn voor dit model niet mogelijk
    Zo ook bij de 13″ Retina :8 GB of RAM is onboard. RAM cannot be upgraded later.

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    TheBigZ

SHOOTOUT: 2013 MacBook Air versus 2012 MacBook Air

http://www.barefeats.com/mba13a.html

The ‘mid 2013’ MacBook Air has some key enhancements over the 2012 MacBook Air. We quickly ran some benchmarks to highlight the differences. For perspective, we included the ‘Mid 2012’ Retina 15″ MacBook Pro 2.7GHz Quad-Core i7 with GT 650M (to represent the high-end Apple laptops).

Bijdrager
    MacKevin11

Ik weet niet hoe belangrijk dit voor je is, maar de SSD van de retina haalt ongeveer 450MB/s en de SSD van de Air haalt 750MB/s.

Bijdrager
    1984

Neither laptop is perfect, but their respective strengths are clearer than ever:

Do you want a ridiculously sharp display? Willing to pay for it? Can you allow a bit more weight and thickness, and lose some battery life? Then go with the MacBook Pro with Retina Display.

Or maybe your bigger priorities are battery life and ultra-light weight? If you don’t mind a less than cutting-edge display as a tradeoff, then the new MacBook Air could be the notebook for you.

If you’re really patient, though, it’s inevitable that Apple will eventually give the MacBook Air a Retina Display. Since most of us typically own laptops for a few years before upgrading, it’s at least worth considering. Just don’t hold your breath every time the rumor mill tells you that it’s right around the corner. bron en info over de: MacBook Pro with Retina Display vs. 2013 MacBook Air (13-inch)

Bijdrager
    Janjans

Dubbele post

Bijdrager
    Janjans

***Bump***

Doch discussie is ook nog van toepassing op huidige situatie.

Wat ik nu niet begrijp, dat de MBA groter is dan de MBPr 13″. Hoezo is de MBA dan meer draagbaar.

Voor mij zou de keuze gaan tussen een 11″ MBA en een 13″ MBPr, de 13″ AIR begrijp ik niet helemaal eigenlijk….

Bijdrager
    applelover

@Janjans wat wil je met je Macbook doen?

Bijdrager
    Nic
    Janjans op 26 oktober 2013

Wat ik nu niet begrijp, dat de MBA groter is dan de MBPr 13″. Hoezo is de MBA dan meer draagbaar.
    Voor mij zou de keuze gaan tussen een 11″ MBA en een 13″ MBPr, de 13″ AIR begrijp ik niet helemaal eigenlijk….

Als het dunner moet maar niet dunner kan, dan ga je de breedte in. Niet anders dan waarom een wolkenkrabber in een drukke stad omhoog gaat omdat er geen ruimte is om de breedte in de gaan.

Daarnaast is de 13-inch MacBook Air niet groter dan de 13-inch rMBP. Sterker nog: de 13-inch MBA is ruim 40% kleiner en 30% lichter dan de 13-inch rMBP. Slechts de voetafdruk is ietsjes groter, nog geen 7%.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.