9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    jens1238

RAM-geheugen imac 20 inch uitbreiden

hallo,

ik heb een imac 20 inch
    waar al 2 ram geheugen in zit
    maar ik zou dat graag willen uitbreiden naar 4 gb
    weet er iemand site’s waar ik ram geheugen kan kopen
    en moet ik dan 4 gb ram-geheugen bestellen en dan die 2 gb eruit doen
    of moet ik een 2 gb ram-geheugen bijsteken en die kaar dan gewoon in de 2de gleuf steken?

groeten jens1238

Bijdrager
    GT1988

2 x 2GB RAM 800Mhz DDR2

kijk voor de zekerheid nog even onder het appeltje–> deze Mac

Bijdrager
    Pieterr

Bij dit soort vragen is het altijd handig om te vertellen welke iMac je precies hebt. Er zijn namelijk meerdere 20″ iMacs. (Ik tel er 12)

Bijdrager
    ramrod

zou me er niet te veel van voorstellen hoor , ik heb mn IMac 24″ van 4 naar 8 Gb uitgebreid maar kan niet zeggen dat ik er iets van merk.

Bijdrager
    Siparti

toen ik m’n 20″ iMac (model uit 2009 met 2.66 GHz processorsnelheid) van 2GB naar 4GB upgradede merkte ik dat wel aanzienlijk (alweer een jaar geleden) en ik zou zeer blij zijn als er op een gegeven moment 8GB DDR3 geheugen in zit!
    dit is wellicht handig om er meteen bij te vermelden;

– panorama bakken van 15 RAW foto’s (9 MB per stuk) in Photoshop CS5 waarbij rekening gehouden wordt met vervorming door het objectief en met vignetting (‘zwarte vlekjes in de hoeken’)
    – grote hoeveelheden (paar duizend) (RAW) foto’s tegelijk aanpassen (kleine dingen als contrast of foto’s taggen) in een bibliotheek met zo’n 20 000 foto’s
    – gebruik van MacPar Deluxe (RAR en PAR2 bestanden gebruiken)

dat zijn de taken die volgens mij een stuk sneller gaan sinds die verdubbeling van het werkgeheugen. kan iemand dit bevestigen?
    hopelijk heb je hier wat aan!

Bijdrager
    francisss

hey jens,

ik zou hier je ram weghalen (crucial), goede kwaliteit, snel geleverd, en je weet gemakkelijk welk soort ram je moet kiezen.

gebruik daar die ‘advisor tool’ voor, niet de ‘system scanner tool’

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

@Siparti & ramrod:
    De toename in performance als je van 2 naar 4GB gaat is meestal aanzienlijk te noemen. Zit je al op 4 en ga je naar 8, dan zal in vrij veel gevallen de toename niet zo heel erg groot zijn. Dit komt gewoon omdat in de meeste gevallen 4GB genoeg is, zodat nog eens 4GB extra voor nog meer ongebruikt geheugen zorgt. Slechts in een enkel geval (b.v.b. extreem grote foto’s in Photoshop, of bij het editen van films) komt die 8GB dan van pas.

Bijdrager
    Pieterr

Zoals Hendrik terecht opmerkt: Your Mileage May Vary.

Breng vooral nog een bezoekje aan onderstaand topic. Daar worden dit soort zaken uitvoerig toegelicht.

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    francisss

en moet ik dan 4 gb ram-geheugen bestellen en dan die 2 gb eruit doen
    of moet ik een 2 gb ram-geheugen bijsteken en die kaar dan gewoon in de 2de gleuf steken?

dat was nog niet beantwoord XD

dus, je moet 4 gb kopen, je mac heeft twee sleuven, waarvan in elke sleuf 1 gb zit, je moet dus 2 kaartjes van 2 gb kopen, dan heb je 4 gb

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.