9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Jellobie

Ram Geheugen frequenties

Hey,

Ik heb een MacbookPro 2,16GHz met 2GB DDR3 1067MHZ ram geheugen.
    Ik heb in de buurt een RAM kit 2 x 2GB DDR 1333MHz geheugen gevonden voor 75 euro, maar speelt dit verschil in frequentie een grote rol?

alvast bedankt.

Bijdrager
    hokkie

Theoretisch gezien maakt het weinig uit, maar als ik jou was zal ik hetzelfde merk en type geheugen gebruiken (vraagt om minder conflicten)

Bijdrager
    Pieterr

Het is weliswaar een lang topic, maar een antwoord op jouw vraag komt vast aan de orde in dit topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=86467

Bijdrager
    sypie

Als het geheugen sneller is dan jouw systeembus maakt niet niets uit, het geheugen draait dan niet op z’n maximale snelheid. Ga je geheugen gebruiken die langzamer is dan je systeembus dan gaat de hele snelheid naar beneden omdat je geheugen de zwakste schakel is.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Geheugen dat sneller is mengen met trager geheugen doe ik niet meer. Dat is om problemen vragen. En als je een geheugentest doet bvb memtest of techtool Pro wordt het vaak ook gedetecteerd.

Bijdrager
    arri

simpel gezegd: ‘sneller’ RAM is ‘beter’

ram met een snelheids-indicatie lager is dan de bus van je machine, zorgt er waarschijnlijk voor dat je mac niet eens opstart.

dat geheugen wat je had gezien kun je dus er gewoon in stoppen, eigenlijk is het zelfs ‘te goed’ voor je mac…

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ram met een snelheids-indicatie hoger dan de bus van je machine mixen met ram met een snelheids-indicatie gelijk aan de bus van je machine kan echter ook voor problemen zorgen. Beter niet doen.
    Indien je het toch probeert, run dan een grondige geheugentest.

Bijdrager
    passenger

Weet je overigens zeker dat je 1067 MHz geheugen hebt? Je hebt een 2.16 GHz MBP, die draait op 667 MHz geheugen. Qua bedragen dan ook overkill, winkelprijzen voor bv. Kingston KTA-MB667/2G, 2 GB modules liggen onder 30 euro per stuk.

Bijdrager
    Jellobie
    ”passenger”

Weet je overigens zeker dat je 1067 MHz geheugen hebt? Je hebt een 2.16 GHz MBP, die draait op 667 MHz geheugen. Qua bedragen dan ook overkill, winkelprijzen voor bv. Kingston KTA-MB667/2G, 2 GB modules liggen onder 30 euro per stuk.

Heb idd foutje gemaakt, ik heb een MacbookPro 2,4 GHz

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.