20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    yellow

RAL-Code Apple Watch Space Gray

Hallo.

Mijn Apple Watch Space Gray heeft wat krassen op de behuizing. Ik zit er aan te denken om hem te verven/lakken/over te spuiten. Wordt vast ontzettend lelijk maar misschien is het het proberen waard. Het ziet er toch al niet meer uit:lol:

Weet iemand wat de RAL-code (of een ander kleursysteem) is van Space Gray? Dan kan ik kijken of ze het hebben bij de hobbyshop/bouwmarkt.

Bijdrager
    Shmoo

Nu begrijp je ook meteen waarom de zorgpremies omhoog moeten. ?

Bijdrager
    yellow

Misschien zit het wel aan de bovenkant van de behuizing en raakt het de huid helemaal niet aan…

Moderator
    Night

Ga even langs de eerste de beste schilder en vraag of je zijn RAL-waaier even langs je Watch mag houden ;-)

Bijdrager
    Barika Cala Saidah

Ik weet alleen dat je nooit, maar dan ook nooit de originele uitstraling zal kunnen bereiken tenzij je je metaal weer gaat smelten. Na het polijsten is dat aluminium beschoten met 1000’en zirkonium kogels die de karakteristieke glinsteringen op het aluminium wormen. Ik ben wel benieuwd hoe het zou uitdraaien moest je je Apple Watch lakken, doet me denken aan Casey Neistat.

Moderator
    Night

Ach, er is ook nog metallic lak ;-)

Bijdrager
    Barika Cala Saidah

Je kan hem ook een nachtje laten rusten in galium.

Bijdrager
    Vodka

@Barika, dat is bizar! Kan ook nooit goed voor je gezondheid zijn …
    @yellowhttps://www.ralkleuren.com

Bijdrager
    yellow

Woo dat ziet er heftig uit!
    Ging mij slechts om het wegwerken van wat kleine krasjes, vlekjes.

Het is wellicht gewoon interessant om te weten welk systeem Apple gebruikt bij de diverse kleuren. Net als Coca Cola ‘Coke Red’. Al wordt ‘Space Gray’ niet echt consistent toegepast bij Apple. Lol.

Bijdrager
    Barika Cala Saidah

Haha klopt @yellow;-)

Bijdrager
    computer space

Is alleen geen RAL. Je hebt meer aan een EURAS waaier (anodiseerkleuren). Maar daarmee is bijtippen niet te doen. Jammer dat iphone alu is en niet een legering zoals mijn Surface tablet, die slijt heerlijk donkergrijs.
    Ik zou de anodiseerlaag eraf polijsten als de krassen te erg zijn. Of gewoon roze rubbertuut erom van 2€

Bijdrager
    Niels

Uit elkaar schroeven en ergens opnieuw laten anodiseren, google maar eens op anodiseren Nederland, wellicht is er wel een bedrijf die het voor een schappelijke prijs wil doen.

Bijdrager
    pruus

Bij een autospuitbedrijf informeren. Die lakken zijn harder dan de lakken in de DHZ shop. Ze kunnen elke kleur maken. Hebben scanners voor de kleur. Kost wat, maar dan heb je wat. En je hoeft geen giftige spullen in huis te halen….

Bijdrager
    Betatester

Is dit geen trol?
    Of Helena?

Bijdrager
    T-sec

De enige RAL kleur die nog het dichtst bij Space Gray komt is RAL9007.

Echter zal geen enkele lak, RAL of geen RAL, Space Gray 100% benaderen, omdat het geen lak is.
    Ook mijn advies: opnieuw laten anodiseren, of anders de behuizing laten polijsten.
    Hierbij wel een ‘klein’ nadeel, je Apple Wacht zal compleet uit elkaar en leeg moeten. Leef je uit…

Bijdrager
    Barika Cala Saidah

@betatester, jij ziet er me inderdaad wel een trol uit.

@t-sec, ironisch genoeg ziet een zilverkleurige aluminium Apple Watch vóór het beschietingsproces met microscopische, zirkonium kogels, dus in gepolijste staat, er niet zo gek veel anders uit dan een Apple Watch uit roestvrijstaal. Ik ben benieuwd hou zoiets zou uitdraaien!

@cursor, smaken verschillen!

Bijdrager
    T-sec
    Barika op 28 september 2017

@t-sec, ironisch genoeg ziet een zilverkleurige aluminium Apple Watch vóór het beschietingsproces met microscopische, zirkonium kogels, dus in gepolijste staat, er niet zo gek veel anders uit dan een Apple Watch uit roestvrijstaal. Ik ben benieuwd hou zoiets zou uitdraaien.

Misschien is parelstralen met de kleintste korrel glas daarom ook een optie.

Moderator
    Pete.Z
    Betatester op 28 september 2017

Is dit geen trol?
    Of Helena?

Yellow niet.

Bijdrager
    yellow

Ik ben geen trol!:lol:
    Of toch? “Grappig of heel lelijk vreemd wezen in verzonnen verhalen en spellen”, volgens woorden.org:lol:

Nb Thanks voor de reacties!

Bijdrager
    Betatester

En is het nog gelukt met je Apple watch verven?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.