13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris

RAID 0 instellen op harde schijf

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een WD My Book studio Edition II – 2 TB gekocht.

Ik heb hem mac os uitgebreid (journaled) geformatteerd met GUID-partitie-indeling.

Maar ik kwam er later achter dat aangezien er 2 harde schijven inzitten ik hem volgens mij in RAID 0 kan zetten.

klopt dit? en doet hij dit automatisch al?

Als ik onder het kopje RAID kijk in schijfhulpprogamma zie ik dit:

Hoe zorg ik dat hij in RAID 0 staat of kan dit niet?

Bij voorbaat dank,

Floris

Bijdrager
    Joffry

De pijltjes aanklikken van RAID-Type en kiezen voor ‘striped RAID set.
    Zie ook RAID-type kiezen.

Bijdrager
    Floris

Maar dan gebeurt er niks, volgens mij moet ik ook het volume naar de lijst eronder slepen.

Bijdrager
    Joffry

Dat staat er ook duidelijk !

Bijdrager
    jabesse

Sleep beide disks (‘Time Machine’ en ‘Media’) naar het vak. Besef wel dat daardoor de huidige inhoud van beide disks verloren gaat.

Geblokkeerd
    Anoniem

Euh, wacht even…

Die twee volumes die nu op dat 1.8TB ding bestaan, heb je die zelf gemaakt? Of zijn dat beiden twee echte schijven van .9TB waar je alleen de naam van hebt aangepast? Bij mijn weten maken de meeste behuizingen zelf al een RAID0 device van de twee interne schijven.

Bijdrager
    Joffry

Bij deze schijf is een installatie CD geleverd en daar staat een Drive Manager op.(speciaal ook voor MacIntosh). Kijk daar eens even naar. Staat er verder niets in de QuickInstall Guide, want de drive was al HFS+ Journaled geformatteerd vanuit de fabriek. Je kan dan onderdaad aannemen, dat de schijf op RAID 0 staat.
    Wil je een aparte partitie maken voor TimeMachine ? Met opnieuw indelen ben je wel alles kwijt, zoals al eerder opgemerkt.
    Kortom geef even aan wat je precies wil.

Bijdrager
    –help

Een raid array opbouwen via een USB bus is zwaar af te raden

Bijdrager
    Floris

Ik heb zelf de 2 partities ‘media’ en ‘time machine’ aangemaakt maar die kan ik best even naar een andere harde schijf kopieren.

En dan moet ik dus beide partities erheen slepen en dan is geregeld?

Bijdrager
    filenox

….omdat USB de snelheid niet aan kan:)

Bijdrager
    Jellobie

Ik raad je aan je Studio Edition aan te sluiten via de Firewire 800 poort als je van plan bent er een RAID van te maken.

Bijdrager
    –help
    ”filenox”

….omdat USB de snelheid niet aan kan:)

Dat eigenlijk nog geeneens, gaat meer om de vreselijk onstabiele bus snelheden :cry:

Bijdrager
    Floris

Ik weet niet waar jullie het vandaan halen maar ik heb hem op firewire 800 aangesloten, zoals ook te zien is op het plaatje.

Maar ik ben er nu wel uit, dus bedankt in ieder geval.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.