3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost2

Radon HD 4870 pcie voedingskabel vraag

Hallo allemaal,

Onder het mom van domme vragen bestaan niet durf ik deze vraag aan jullie voor te leggen.

Ik heb een club 3D Radeon 4870 videokaart die gevoed moet worden door 2 pcie voedingskabels. Gezien ik de kaart tweedehands heb gekocht en het niet een Mac editie is zitten er ook geen mac pro pcie kabels bij.
    Nu ben ik bij de pc boer geweest en daar 2 St. Pcie verloopkabel gekocht. Deze verloopkabel sluit je aan om een voedingsstekker van je drive. Echter ik heb er 4 van nodig en heb er maar 2!!!! Nu wil ik die 4 stekkers terug brengen naar 2 door ze parallel met elkaar te solderen.

Mijn vraag trekt dat de voeding wel? Zo niet waar kan ik dan wel de juiste kabel kopen die je rechtstreeks op je moederbord plugt??

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Mijn eigen Mac Pro heeft onder het grijze plastic stuk van de PCIe fan gewoon twee 6-pin PCIe aansluitingen. Je hebt dus gewoon een male-to-male 6-pin PCIe power cable nodig. Deze kan je vast ook wel bij je lokale PC winkel krijgen.

Bijdrager
    FloorvN

de mac pro gebruikt idd kleinere 6pins connectoren die op het logic board zitten.
    ik zou zelf niks solderen etc. zou gewoon ff zo’n officeel kabeltje kopen !
    Houd er ook rekening mee dat PC video kaarten in de macpro, 9 van de 10 keer geen EFI Bios screen weergegven.
    Simpel weg omdat ze geen EFI aanboord hebben maar een Bios.
    Dat betekend in praktijk dat je je apple boot logo, en alles wat je te zien krijgt voodat je OSX binnen gekomen bent, niet te zien krijgt op je beeldscherm..

Het is wel mogelijk bepaalde PC Video kaarten te flashen, zodat ze ook EFI aanboord krijgen.
    Hier zijn diverse websites voor met verschillende toturials en kant en klare Roms die je erop kunt flashen, echter heb ik hier geen ervaring mee.
    Maar ik weet dat het mogelijk is !

6-Pins kabels voor MacPro video kaarten zijn vollop te koop op o.a. ebay ! :
    http://www.ebay.nl/sch/i.html?_nkw=mac+Pro+6-pin&_sacat=0&LH_AvailTo=146&_odkw=mac+Pro+6&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.