13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    marcogoole

radio’s bijvoegen in itunes

Hoi,

Kan je radio’s bijvoegen in itunes. of zijn dit gewoon ’n aantal posten die ’n contract of zoiets met itunes hebben en wordt dat door itunes zelf bepaald? iemand enig idee hoe dit in elkaar zit?

groetjes,

marco

Bijdrager
    Ruben

Voor zover ik weet (maar da’s puur mijn persoonlijke ervaring) kan je het “Radio” lijstje niet aanpassen, dus niets toevoegen en niets wissen. Wil je zelf “zenders” toevoegen, dan zal je die gewoon in een standaard playlist moeten zetten…

Moderator
    Adriaan Mol

Ik heb een “Smart-Playlist” gemaakt in iTunes, met “Kind > contains > ‘stream'”. Nu komen daar automatisch mijn eigen streams in te staan. De standaard radio-stations die in iTunes staan kun je niet aanpassen, want die worden ‘live’ van de server getrokken.

Bijdrager
    scriptman

Welke nederlandse radio’s hebben een stream die in iTunes werkt?
    (en wat zijn de adressen :))

bvd!

Bijdrager
    gap

Zoek @ shoutcast

http://www.shoutcast.com/

Bijdrager
    HSL

ik wil een stream van radio 3 die ik in itunes kan openen!!

Bijdrager
    els
    ”Adriaan

Ik heb een “Smart-Playlist” gemaakt in iTunes, met “Kind > contains > ‘stream'”. Nu komen daar automatisch mijn eigen streams in te staan. De standaard radio-stations die in iTunes staan kun je niet aanpassen, want die worden ‘live’ van de server getrokken.

Adriaan, ik kan die optie niet vinden in mijn Nederlandstalige iTunes versie. Onder ‘bevat’ staat geen optie ‘streams’. Ik wist sowieso niet dat die optie er was en zou fijn zijn verlost te zijn van de losse playertjes.

…..
    He, ik blijk met het openen van een stream een .pls bestandje te hebben gedownload en dat kon ik op iTunes droppen. De stream staat nu tussen mijn mp3’s. Niet tussen de radiostreams. Toch leuk.

Bijdrager
    Bert
    ”HS-L”

ik wil een stream van radio 3 die ik in itunes kan openen!!

Yep… en ik wil er graag een van Radio 2:?

Bijdrager
    Sim1

Is er ergens ook een verzameling links naar sites met streams?
    Kan via de bestaande zenders in Itunes wel wat vinden, maar leek me een hadige optie in dit forum?
    Iemand al 1 van radio 3 gevonden?

Bijdrager
    Apollo

Streams zat, maar lang niet allemaal MP3-streams. De meeste radiostations lijken voor een WMA- of Realstream te gaan.
    Heb even een snelle minitest gedaan: de publieke omroepen hebben allemaal WMA, RTLFM en YorinFM ook WMA, Radio538 idem (kreeg de stream niet aan de praat overigens), NoordzeeFM WMA (gaaaaaap), Radio Veronica … ook WMA, SKYradio WMA (verrassend he?).
    Er zijn 2 Nederlandse zenders die ik ken die (ook)een MP3-stream hebben: Zeilsteen en KinkFM. Helaas heeft de nieuwe online zender van KinkFM, Kink ClassiX, geen MP3, maar alleen WMA.

Los van het gegeven dat het je zenders misschien niet zijn, is de kwaliteit van de meeste WMA-streams in combinatie met breedband prima kwaliteit. iTunes is toch wel een beetje een CPU-hogger dus ik vind een WMA-uitzending niet per se vervelend.

Is er ergens ook een verzameling links naar sites met streams?
    Kan via de bestaande zenders in Itunes wel wat vinden, maar leek me een hadige optie in dit forum?
    Iemand al 1 van radio 3 gevonden?

Is niet lastig hoor, gewoon http://www.naamvanjefavorietestation.nl en dan even zoeken naar de link in de trant van Klik hier voor de live-stream”:D

Bijdrager
    Sim1

Nice, maar hij vind de url niet helaas andere url?

Bijdrager
    Ron Smeets
    Bijdrager
    Sim1

http://www.pandora.com

Als je leuke muziek wilt ontdekken!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.