16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    pim939

Radio over 3G

Weet iemand hoeveel ik kwijt ben als ik radio luister over 3G op een iPad?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Welles

12

Bijdrager
    KarelWillem

Haha.

Tsja, dat is best lastig te zeggen.

Welke radio (app), welke bitrate?
    Vaak past de bitrate (de kwaliteit van de uitgezonden muziek zeg maar) zich aan, aan de snelheid vande verbinding op dat moment.

Dus eh… eigenlijk is daar nauwelijks antwoord op te geven.

Ik heb na een jaar op mijn iPhone 2,4 Gb verbruikt.
    Ik rijd elke dag een 40 minuten rond met AudioGalaxy (streaming muziek), mail veel, Internet wat, laat soms de iPad meeliften op mijn iPhone, etc.
    Dus geweldig verbruiken doe je dan nog niet.

Bijdrager
    pim939

12?

Bijdrager
    Welles

Ja, 12.

Bijdrager
    pim939

@ KarelWillem,

Ik luister gewoon via safari naar fresh fm, ik weet niet metwelke bitrate maar als je zecht waar ik het vind dan zal ik het zeggen

Bijdrager
    pim939

@ welles,

Wat bedoel je met 12?

Bijdrager
    Welles

12 was mijn antwoord op jouw vraag. Zo onduidelijk als jij mijn antwoord vond, zo onduidelijk vond ik jouw vraag.

Ten eerste geef je niet aan wat je precies wilt weten door te vragen: “Hoeveel ben ik kwijt?” Wat bedoel je?
    – Kosten om een app aan te schaffen om radio te luisteren?
    – Je batterij-leven dat harder gaat door het luisteren naar radio?
    – Het dataverkeer?

Vervolgens is er op al die vragen geen duidelijk eenduidig antwoord te geven omdat het teveel afhangt van de factoren die Karel Willem al noemt.

Vandaar dat ik maar de heel voorzichtige schatting van 12 gaf.

Bijdrager
    pim939

Ok Ik bedoelde het dataverkeer

Bijdrager
    KarelWillem
    pim939 op 19 april 2011

…Ik luister gewoon via safari naar fresh fm, ik weet niet met welke bitrate maar…

Ik weet het ook niet. En dat kun je volgens mij ook niet ergens vinden.
    En zelfs dan is er nog lastig een antwoord op je vraag te geven.

Probeer het een dagje*, dan kun je onder Instellingen > Algemeen > Gebruik ruwweg zien wat je verbruikt hebt.

* Of een uur, of twee uur, of…

Bijdrager
    pim939

Ok. Bedankt

Bijdrager
    pim939

Als er mensen zijn die ook radio luisteren over 3G hoor ik ook graag wat hun verbruik is.

Bijdrager
    Oulad

Waarom koop je niet gewoon een iPod Nano ofso waar radio is ingebouwd? hoef je ook niet aan die data etc. te houden

Bijdrager
    pim939

ja maar de zender die ik luister is niet door heel nederland:sad:

Bijdrager
    tinus_omt

De stream van de zender waar je naar wil luisteren levert data aan met een bepaalde bitrate. Dat bepaalt hoeveel data het luisteren gebruikt. Het is mogelijk dat er verschillende bitrates worden aangeboden zodat je een lager verbruik en kwaliteit krijgt als je een 3G verbinding gebruikt, en meer verbruik en kwaliteit als je over WIFI verbonden bent.

Een voorbeeld is een stream van 128 kb/sec. Dat zijn 128 kilobits, dus 16 kilobytes per seconde. Er is ook nog wat overhead, als je die meetelt zul je op ongeveer 17 kilobyte per seconde uitkomen. Per uur is dat 61200 kilobyte, dus ongeveer 61 megabyte.

*edit* de winamp stream van Fresh FM is 96 kb/sec, dan wordt het ongeveer 46 megabyte per uur.

Bijdrager
    pim939

Bedankt!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.