20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    gipsman

Radio-nonstop verbruik ?

Geen specifiek macissue maar even tussendoor:
    Als je bv. de radio op je mac pakweg 16u. per dag aan laat staan,wat
    is dan +- het downloadvolume na 30 dagen ?
    Dit ivm. downloadlimieten in België (in Nederland niet denk ik, daar enkel limiet op
    belgenmoppen))

Bijdrager
    Turbanus

Dat kan aardig oplopen. Laat het eens een uur lopen zo en meet dan even wat je gedowned hebt, dan zou je dat getal met het aantal uren kunnen vermenigvuldigen…..

Bijdrager
    1973

De meeste providers in Nederland hebben dan weliswaar geen datalimiet, maar vaak veel Fair use policy.

Bijdrager
    gipsman

OK,
    maar ik kan er van uit gaan dat streamen precies hetzelfde volume oplevert als effectief downloaden ?

Bijdrager
    1973

Dat ligt aan de kwaliteit van de uitzending. Een uitzending in 28 kilobits zal minder ‘verbruiken’ dan een uitzending in 128 kilobits.

Bijdrager
    Esquare

Een 128 kbps ‘zender’ geeft een continue download van ruwweg 20 kB/s. Dat is 70 MB/uur. Dat nog eens keer 16 keer 30 en je komt op 33 GB. :)

Bijdrager
    Turbanus

Plof…… ik voel een aardbeving vanuit België…. denk dat er net een Belg van z’n stoel is afgevallen…..:wink:

Bijdrager
    IT-Pro

128 kilobits gebruikt tussen de 15 en 20 kB per seconde. Simpel rekensommetje:
    17 kB/s = 17 x 60 = 1020 kB per minuut x 60 = 61200 kB per uur = 61 MB per uur x 16 = 967 MB x 30 = 29280 MB staat gelijk aan 29,28 GB dataverkeer in 30 dagen à 16 uur per dag.

Op voorwaarde dat ik me niet verrekend heb. 17 kB/s is tussen 15 en 20 kB/s in aangezien het nooit exact 20 kB/s is. Maar reken maar op een dikke 30 GB in 30 dagen.

Bijdrager
    Esquare

Simpel sommetje, inderdaad. Maar daar deed je nog knap lang over! :wink:

Bijdrager
    IT-Pro
    ”Esquare”

Simpel sommetje, inderdaad. Maar daar deed je nog knap lang over! :wink:

Ghehe, misschien had ik nog even wat anders te doen?;)

Bijdrager
    gipsman

In iTunes GetInfo zie ik dat de bitrate 96kbps is.(Radio1 ‘kwaliteit’)

Bijdrager
    Esquare
    ”johannes”

In iTunes GetInfo zie ik dat de bitrate 96kbps is.(Radio1 ‘kwaliteit’)

Dan mag je er een kwart vanaf trekken. Kom je op 25 GB per maand (ongeveer).

(IT-Pro: nog nooit van multi-tasking gehoord? 8) )

Bijdrager
    1973

Plus je mail en surfgedrag kom je over een Gigabyte per dag…boing….

Bijdrager
    gipsman

Ca.30GB/maand ?
    Scarlet geeft mij toevallig 30GB per maand.
    OK dit is dan het doodvonnis van mijn hifi-philips receiver uit 1969 en akai transistortje van 1962..

Bijdrager
    Esquare

Voor het overige heb je die bandbreedte niet nodig dan? :?

Geblokkeerd
    Anoniem

Even zien:
    – ±25Gb per maand aan muziek streamen
    – ±1-2Gb per maand voor je email
    – Je download vast wel eens een filmpje, muziekclip, vodcast, filmtrailers of iets dergelijks?
    ±2Gb (minimaal zelfs)
    – En dan de sites die je bezoekt, zoals nu.nl? 2Gb per maand

Nu bereken ik het dataverkeer voor je downloadgedrag en internetbezoek echt
    het minimale, want de meeste mensen zullen er vast overheen komen.

Maar totaal zit je al snel boven de 30Gb als je ook je muziek streamt.;)
    Als je je muziek minder dan 16u per dag streamt gaat je dataverkeer al snel omlaag
    natuurlijk, maar het blijft dicht bij de 30Gb zitten zo te zien;-)

Bijdrager
    gipsman

Toch wel: mai&internet inderdaad, ook acquisition, blogs, site,..
    Maar die 16u. zou niet elke dag voorkomen.Vandaar.

Trouwens, ik vind dat die mac (PB 12″), die toch wat gekost heeft, zoveel mogelijk moet kunnen:
    mail,internet,kalender,huisbudget,radio,facturen,muziek (itunes via AE), en wat ik nog vergeet, en
    TV hoe zit het daarmee ? Ik heb al eens die Cinergy USB dongle willen kopen, maar werkt dit op Mac ?En vooral, wat moet er nog extra bij ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb de afgelopen 5 dagen 16,5 Gb gedownload.

Dan vergeet ik nog even voor het gemak het dataverkeer van mijn websites, het e-mail verkeer, het surfen en het bekijken van streams.

Zou mijn provider dit nog steeds onder Fair Use Policy laten vallen? :wink:

Bijdrager
    gipsman

Misschien bestaat er ’n soort ‘fair use policy-profiel’ bij (Nederlandse) providers.
    Bv. gemiddeld

-60GB/maand max
    -2GB/dag max
    of daaromtrent.

Als je daar min of meer aan beantwoordt (gemeten over verschillende maanden) zal het OK zijn.

Bijdrager
    Turbanus

Dat denk ik niet. Ik denk dat het er vanaf hangt hoeveel gebruik er in totaliteit is en als jij een buitensporig (mede) grootverbruiker bent, dan kun je een waarschuwing krijgen…..

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.