7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    youtims

Radio met antenne bouwen

Ik heb op mijn mac al software om een muziek te mixen en er tussen door te praten. Maar nu zou ik het graag in een straal van ongeveer 5 KM willen uitzenden.
    Ofterwel, ik heb de hardware nodig om radio uit te zenden. Dat je een kabeltje (AUX) gewoon aansluit aan je MAC (book pro). En dat je via antenne streamt. En dat je het dan op een FM kannaal kan luisten

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij kom je dan in de FM-piraterij.
    Of is dit nog jaren 70 denken?

Je kan wel een internetradio station opzetten. Daar is wel software voor.

Bijdrager
    youtims
    Bijdrager
    poing

Ik heb jaren internetradio gemaakt met het programma nicecast dat werkt perfect http://www.rogueamoeba.com/nicecast/

Bijdrager
    Marius1976

@youtims

Je hebt een 3meter (FM) transmitter nodig. Het is illegaal zoals Hansi2124 al aangeeft.

Het uitzenden van muziek is sowieso niet toegestaan; ook niet op de vrije banden (27MC en bepaalde frequenties op de 70CM band (uit m’n hoofd heten die geloof ik de LPD frequenties; waar babyfoons enzo ook op zitten).

Jammer maar helaas.

Bijdrager
    poing

Dat was nog is een mooie tijd illegaal radio maken op de fm band.

Bijdrager
    reposte

Je kan een evenementenzendvergunning aanvragen bij het Agentschap Telecom, maar dan moet je ook nog bij het Commissariaat voor de Media toestemming halen. En bij Buma/Stemra al je restgeld inleveren voor de hoge heren bij de platenmaatschappijen (stel je voor dat ze geen nieuwe auto kunnen kopen deze week!).

Verder nog even die zender van Marktplaats afhalen en gaan met die banaan. Geheel legaal maximaal 12 dagen FM uitzenden op je eigen frequentie.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.