12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Moderator
    Lucas Raggers

radio 1 via iTunes

1
    Op nos.nl kun je live het radio 1 journaal volgen via windows media player (luister er op dit moment naar). Is het mogelijk om radio 1 ook via iTunes te beluisteren?

2
    Weet iemand een site waar goede (ook Nederlandse) urls te vinden zijn die in iTunes goed werken?

Bijdrager
    Whymme

Nu we toch over het onderwerp bezig zijn:

Voor de streaming audio die iTunes aankan, bestaan een paar programmaatjes die deze programma’s als MP3 kunnen opnemen. Is het mogelijk om de streaming audio van Radio 1, 2 of 3 op deze manier op te nemen? Zo ja, waarmee en hoe?

Whymme

Moderator
    Lucas Raggers

En daar voeg ik nog eens de vraag aan toe of ik de real stream van radiobergeijk kan opnemen.

Bijdrager
    Igor

Zoek eens in de forums. Het is ooit wel genoemd

Bijdrager
    Aqua1

Nou, dat zou ik ook wel willen. Ik heb even gezocht, maar kon het niet vinden op het audioforum en ook niet in het algemene softwareforum. Heeft iemand het al gevonden ?

Bijdrager
    mailking

op de site van xlife kun je een app downloaden die internet radio kan opnemen…

Bijdrager
    Whymme

Ja, Radiofree. Maar die is heel selectief in welke zenders ‘ie lust.
    De radio 2 site maakt gebruik van een stream met ‘asx’ extensie (voor real audio, dacht ik) en daar kan Radiofree niet mee overweg.

Whymme

Bijdrager
    Syndic

Voor de streaming audio die iTunes aankan, bestaan een paar programmaatjes die deze programma’s als MP3 kunnen opnemen.

Weet iemand hoe deze programma’s heten en waar ik ze kan vinden?

Moderator
    Lucas Raggers
    ”Syndic”

Voor de streaming audio die iTunes aankan, bestaan een paar programmaatjes die deze programma’s als MP3 kunnen opnemen.

Weet iemand hoe deze programma’s heten en waar ik ze kan vinden?

Ga naar versiontracker.com en vul dit in bij search: record stream.
    – iNet stream archiver
    – radiofree
    – streamripper

Bijdrager
    Syndic

Hee top man :mrgreen: Heb net iNet stream archiver gedownload. Wat een te gek programmaatje is dat :D geen freeware maar zeker z’n centen waard. Ga nu nog ff streamripper proberen (gratis hè) :wink:

Bijdrager
    Aqua1

Da’s alvast gelukt. Nu nog het luisteren naar Radio 1 via iTunes…. Weet iemand hoe dat werkt ? Afstemmen op een frequentie als het ware…

Bijdrager
    Syndic

Streamripper werkt gewoon nóg beter dan iNet stream archiver! Geweldig programma en… het is helemaal gratis :mrgreen:
    Als het goed is heb ik morgenochtend m’n HD vol staan met vette Metal :D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.