8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Radialen vs Graden school opdracht help ? (flash)

Beste mensen ik ben echt een dummy op het gebied van flash ik weet hoe del lagen werken en hoe ik een motion tween moet maken of een andere simpele animatie maar van action script weet ik bijna niks! En nu krijg ik ineens deze opdracht van school (die ik overigens zelf moet verzinnenn)

Concept:

Aan de hand van voorbeelden zal er de eerste twee weken een concept moeten worden verzonnen over de eindopdracht. De eindopdracht moet voldoen aan de onderdelen van Flash en Wiskunde.
    Flash onderdelen:
    •Variabelen
    •Muis interactie
    •Math
    •Clipevents
    •Z diepte
    •Wiskunde onderdelen: Radialen vs Graden
    •Goiometrie in de eenheidscirkel
    •Pythagoras
    •Parameter kromme

Weet er iemand mischien een tutorial waar deze punten allemaal in voorkomen?

Of wie kan voor mij een opdracht verzinnen en mij naar bronnen verwijzen waar ik info vandaan kan halen! ? Of mij temminste een paar tips kan geven van hoe ik deze klus het beste aan kan passen dus ik zoek eigenlijk simpele oplossingen.

(ik dacht zelf aan een basketbal spelletje richtingen op de basket om met de bal te scoren alleen zou ik niet weten hoe ik al deze punten hier in moet verwerken, en of het niet te moeilijk is want dat hoeft helemaal niet.)

Alvast bedankt Afz R.

Bijdrager
    TGV

Hee, dit is een schoolopdracht. Daar word jij op beoordeeld. Misschien moet je ‘m dan ook zelf oplossen. Ga anders naar je leraar en vraag om een andere opdracht.

Bijdrager
    Rickje

@ TGV.
    Wat ben jij kort door de bocht. BAH!
    De persoon vraagt of iemand toevallig een tutorial o.i.d. heeft zodat hij er zelf ook wijzer van kan worden. Als je teovallig zo een tutorial kent is antwoorden maar 20 seconden werk en bespaar je de vraagsteller uren kostbare tijd.

Ik kan overigens niet helpen verder.. ken ’t allemaal ook niet.

Bijdrager
    TGV

@Rickje: Agnie.

“Weet er iemand mischien een tutorial waar deze punten allemaal in voorkomen?” Nou, dat is al onwaarschijnlijk, maar dan nog is het idee van school dat je er zelf iets van leert. De docent stelt zo’n opdracht op met een leerdoel in zijn achterhoofd. De leerling moet zelf naar de technische documentatie leren zoeken, die leren toepassen, wat elementaire wiskunde uit de boeken toepassen, etc. Van vragen of iemand dat even voor kan doen leer je niks.

Of moeten we spieken tijdens examens ook maar gaan toestaan? Dan kun je in 20 seconden weer naar huis en hoef je niet kostbare uren te verspillen met het zelf bedenken van de antwoorden.

Bijdrager
    Granny Smith
    Bijdrager
    prullenbak

het is vandaag een komen en gaan van schoolopdrachten.

Eerst al iemand die en knop moest maken in photoshop, en nu iemand voor wiskunde in flash.

Misschien moeten de docent het eerst uitleggen/voordoen, of de leerlingen zich er zelf eerst eens in verdiepen, of allebei!

Ik kan je wel helpen met actionscript, bijvoorbeeld helpen met een functie die graden omrekent naar radialen (met behulp van simel wikipedia zoals hierboven al vermeld ofzo) maar stel dan wel even een gerichte vraag.

Dit is wel heeeel makkelijk anders he?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Remly”

Flash onderdelen:
    •Variabelen
    •Muis interactie
    •Math
    •Clipevents
    •Z diepte
    •Wiskunde onderdelen: Radialen vs Graden
    •Goiometrie in de eenheidscirkel
    •Pythagoras
    •Parameter kromme

Afgezien van muisinteractie, clipevents en Z-diepte komen de meeste van deze dingen neer op werken met variabelen en operators. Ik heb geen verstand van Actionscript, maar b.v. de uitkomst van de stelling van Pythagoras uitrekenen is op een computer niet anders dan “in het echt” — je moet alleen even bekijken hoe je aan de computer duidelijk moet maken hoe hij dat moet doen, maar de methode om het mee te doen kun je gewoon in een wiskundeboek (of -site) vinden.

B.v. (in Python, niet Actionscript):
    [code:1:06bde5f700]Python 2.5.1 (r251:54863, Jan 13 2009, 10:26:13)
    [GCC 4.0.1 (Apple Inc. build 5465)] on darwin
    Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
    >>> def pythagoras(a,b):
    … c = (a**2 + b**2) ** .5
    … return c

>>> pythagoras(3,4)
    5.0
    >>> [/code:1:06bde5f700]

Wat ik wil zeggen is dat je volgens mij geen tutorial nodig hebt over al deze onderwerpen, maar eigenlijk alleen over hoe je in Actionscript met variabelen kunt rekenen. En over hoe je muisinteractie, clipevents en Z-diepte doet, dat zijn inderdaad aparte onderwerpen.

Bijdrager
    janhh
    ”prullenbak”

Misschien moeten de docent het eerst uitleggen/voordoen, of de leerlingen zich er zelf eerst eens in verdiepen, of allebei!

Dat doen docenten al jaaaaaren niet meer! (mompelt iets over de mamoet wet, tweede fase, competentie gericht onderwijs..)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.