6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Radeon Sapphire Pulse Rx 580 vs nVidia Geforce GTX 1080 superclocked

Ik heb de Radeon voorlopig besteld maar die wordt pas geleverd in mei en kan ik nog annuleren. Nu kan ik een Geforce GTX 1080 kopen voor slechts 100 EUR meer. Voordeel van de Radeon 580 is dat ik Mojave kan draaien. Voordeel van de Geforce zou zijn dat hij beduidend sneller is (74%) en minder verbruikt. (165 Watt vs 185)

Heeft iemand van jullie beiden kaarten gebruikt en kan je even je ervaring melden? Is het verschil in een MacPro 6core 5,1 echt merkbaar?

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1080-vs-AMD-RX-580/3603vs3923

Moderator
    Night

De 1080 is zowel niet compatible met Mojave als met Metal 2. Elke snelheidswinst zal dan ook teniet worden gedaan door het OS, mocht je deze (via omwegen) werkend krijgen.

Bijdrager
    silvercircle

Zoals Night zegt, je GTX 1080 zal beduidend langzamer zijn onder Mojave omdat er nog steeds geen drivers zijn. Draaiend krijgen lukt maar niet zomaar en met draaiend bedoelen we draaien maar geen versnelling.

Het ziet er ook niet naar uit dat die er snel komen, Als ik mij niet vergis in Mojave er al van oktober… en het blijft muisstil op alle fronten.

En ik heb zo’n mac pro 5,1 ook gehad. Een snellere grafische kaart heeft op dat toestel niet veel snelheidswinst op gebied van OpenGL opgeleverd. Video editing kan ik mij niet over uitspreken.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik ga voor de Radeon. Hij arriveert vroeger dan verwacht: dinsdag. En nu kan ik ook probleemloos upgraden naar Mojave. 🤗

(De 1080 zou helemaal geen beeld geven onder Mojave, Silvercircle. Er zijn geen webdrivers.)

Bedankt voor jullie advies.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Heb de Radeon 580 geïnstalleerd. Vreemd is dat ik nu een iets mindere CPU score heb mij de multiprocessors in Geekbench en Cinebench. (-5%)

Luxmark en Geekbench grafische testen zijn iets beter (+6%), Heaven is beduidend zwakker dan bij mijn vroegere Geforce GTX 980. (46 FPS vs 68 FPS) Heaven werkt niet in Mojave, alleen High Sierra.

De snelheid van APFS en HFS+ is ongeveer hetzelfde, opstarten is iets trager maar nog aanvaardbaar.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.