7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    korne

Radeon 9800

Weet iemand waar je de ati radeon 9800 in de mac editie los zou kunnen bestellen. Alle adressen op de site van Ati zijn achterhaald of alleen win-leveranciers.

groeten

Bijdrager
    Schrijvert

Dat zou ik ook wel willen weten ja.
    De vraag is alleen is dit wel verstandig als ik deze kaart wil aanschaffen? Ik heb een G4 450 Mhz met 900 en nog wat MB geheugen. Is mijn machine te traag voor deze kaart en kan ik toch beter de 9000 kopen?

ciao,

Bijdrager
    Julian

In een G4 450 is een dergelijke kaart overkill… Een radeon 8500 of 9000 is dan beter (deze worden dan ook al niet volledig gebruikt)

Volgens mij is de 9800 op dit moment alleen BTO in de Applestore, maar ik kan me vergissen…

Bijdrager
    Stof

Volgens mij is de 9800 ook los te krijgen bij MacWarehouse. Ik zie alleen dat ie uitverkocht is:( . Misschien andere online shops?

En voor die DP450 inderdaad de Radeon 9000 nemen.

Bijdrager
    Schrijvert

In een G4 450 is een dergelijke kaart overkill… Een radeon 8500 of 9000 is dan beter (deze worden dan ook al niet volledig gebruikt)

Volgens mij is de 9800 op dit moment alleen BTO in de Applestore, maar ik kan me vergissen…

hoezo niet helemaal gebruikt?
    Dat begrijp ik niet zo, ik heb juist gelezen dat het OS er een stuk sneller op wordt als ik de ATI 9000 erin schuif. Eigenlijk koop ik ‘m ook om mijn nieuwe 20 inch apple display aan mijn mac te knopen. Die wordt namelijk niet ondersteund door de standaard kaart die in mijn mac zit…

ciao,

Bijdrager
    Julian

Ja, je systeem zal er zeker door versnellen -> Quartz Extreme
    Maar je moederbord ondersteund maar 2x AGP en de kaar is 4x, dus de kaart is eigenlijk een beetje te snel voor je computer… Een 9800 (8x AGP) is dus nog meer overkill.
    Ik denk dat een 8500 of een 9000 een goede upgrade zou kunnen zijn voor je computer. Laat ff weten als je een plaats hebt gevonden waar je een goedkope radeon mac kunt vinden. Zet ik er ook meteen 1 in mijn Dual 450:D

Bijdrager
    Schrijvert

Het goedkoopst tot nu toe is http://www.mailamac.nl hier komt ie op 213,= euro incl. b.t.w. Overal elders waar ik heb kunnen checken is ie duurder.
    Weet jij nog een plek waar het goedkoper kan?

Ik twijfel trouwens nog steeds tussen een Formac TFT 20,1″ of een Apple display 20″… Wat denken de mensen hier? Het schijnt zo te zijn dat die Formac schermen qua kwaliteit wel erg goed zijn…. iemand ervaring?

Ciao,

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.