23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

[Rabobank app] Nog steeds de Random Reader nodig

Ik heb Rabo Bankier op mijn iPhone geïnstalleerd en een code aangevraagd bij de Rabobank. Ik kan inloggen en m’n saldo zien. Maar als ik geld wil overmaken naar een rekening heb ik nog altijd de Random Reader nodig. Wat is dan het nut van deze app? Ik dacht dat het misschien alleen de eerste keer was, maar na de eerste keer stond het bankrekeningnummer in mijn adresboek en zelfs toen moest ik nog steeds met een Random Reader aan de haal. Hoort dit zo of toch eigenlijk niet?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat hoort zo. Veiligheid en zo…:wink:

Bijdrager
    Koetjesreep

Inderdaad een stuk veiligheid, al zou een sms systeem hierbij wel handiger zijn met extra code’s.
    Zo mis ik eigenlijk meer bij de ABN Amro app de functie om mijn laatste bij en afschrijvingen te zien.

Bijdrager
    Elrithranduil

Je kan wel van je spaarrekening naar je lopende rekening geld overmaken en andersom zonder dat je je Random Reader nodig hebt ;). Erg handig.

Bijdrager
    prullenbak

Als je naar een bepaalde rekening eenmaal een keer geld hebt overgemaakt, kun je dat daarna voortaan zonder random reader ook (naar die rekening). Toch?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Wat is dan het nut van deze app?

Dat je in plaats van je Laptop+Raboreader+Dongel alleen maar je iPhone+Raboreader nodig hebt. Scheelt toch weer wat gewicht onderweg!;)

Bijdrager
    KarelWillem
    prullenbak op 14 augustus 2010

Als je naar een bepaalde rekening eenmaal een keer geld hebt overgemaakt, kun je dat daarna voortaan zonder random reader ook (naar die rekening). Toch?

Nee toch? Dat kun je op de normale online dienst toch ook niet?

Bijdrager
    senyo

Nee, dat kan idd niet.

Bijdrager
    Skonning

Dit kan wel.

Bijdrager
    Oppie

Zo is het:

HET KAN DUS WEL!

Stelletje sufferds…:sarcastic:

(@Dr. Maddox: dongle?!)

Bijdrager
    The JM
    Skonning op 14 augustus 2010

Dit kan wel.

Aha! Dus toch…Waarom vroeg hij bij mij dan evengoed om de Random Reader terwijl ik nog geen uur geleden geld naar dezelfde rekening had overgemaakt? Misschien moest de Rabobank de gegevens nog bijwerken of zo. In ieder geval bedankt voor de link, ik zal het nog eens proberen:)

Dr. op 14 augustus 2010

Wat is dan het nut van deze app?

Dat je in plaats van je Laptop+Raboreader+Dongel alleen maar je iPhone+Raboreader nodig hebt. Scheelt toch weer wat gewicht onderweg!;)

Je kon ook gewoon naar de website gaan, dan heb je die app helemaal niet nodig. Daar ging het mij om. Maar goed, blijkbaar kan het dus wel zonder Random Reader.

Edit
    Nope, als ik nu een rekening uit mijn adresboek in de app selecteer, vraagt hij nog steeds om de Random Reader. Ik vind het ook raar dat hij de naam van de begunstigde ook niet zelf invult, terwijl deze in het adresboek staat.
    Wat een flut app.

Bijdrager
    Oppie

Man, die app doet het prima.
    Vermoed dat het enige tijd nodig heeft voordat zo’n rekening als ‘bekend’ staat genoteerd; het gaat natuurlijk wel om internetbankieren, dus een beetje checks mogen er wel op uitgevoerd worden, niet dan?!

Lukt het dan nog niet, ligt het gewoon aan jou…:sarcastic:

Bijdrager
    Dr. Maddox

Internetbankieren via de website van de Rabobank op de iPhone? Respect!

Dongle inderdaad.

Ik vind het een geweldige app! Dat je niet zomaar geld kan overmaken zonder bankpas vind ik niet zo schokkend.

Bijdrager
    The JM

Ik heb het tot nu toe altijd via de website gedaan hoor. Ging altijd prima.
    Maar vooruit, misschien ben ik ongeduldig dat ik verwacht dat na 1 dag de rekening wel als bekend genoteerd zou staan. Ik wacht nog wel even.:)

Bijdrager
    Oppie

Ja, wat “dongle inderdaad”? Heb nog nooit een dongle hiervoor gehad; wat bedoel je nou?

En misschien vind je het dan wel schokkend, maar het kan inderdaad zonder bankpasje/cardreader/whatever…

Met enkel die app ben je klaar; goed hè?!

Bijdrager
    senyo
    Skonning op 14 augustus 2010

Dit kan wel.

Dat wist ik dus niet :innocent: Weer wat geleerd vandaag:lol:

Bijdrager
    Dr. Maddox
    Oppie op 14 augustus 2010

Ja, wat “dongle inderdaad”? Heb nog nooit een dongle hiervoor gehad; wat bedoel je nou?

Ik dacht even dat je een correctie maakte op mijn “dongel” wat “dongle” moet zijn.
    Ik heb het niet eens tegen jou maar tegen de TS dus voel je vooral niet aangesproken! Lekker belangrijk dat jij nog nooit een dongle hebt gebruikt.

Dr.

Dat je in plaats van je Laptop+Raboreader+Dongel alleen maar je iPhone+Raboreader nodig hebt. Scheelt toch weer wat gewicht onderweg! [wink]

Bijdrager
    Thoomas

Alleen rekeningen waar tussen de 1 en 15 maanden geleden iets naar is overgeboekt met behulp van de Random Reader, kunnen zonder Random Reader worden overgeboekt (tot 300 euro).

Wat dus wil zeggen, dat als je een bedrag naar iemand overmaakt met de Random Reader, je dus een maand moet wachten totdat je nog een bedrag kan overmaken zonder Random Reader (en dus met alleen je toegangscode).

Het moet dus meer dan een maand geleden (en minder dan 15 maanden gelden) zijn dat je geld naar de desbetreffende rekening hebt overgemaakt, wil je geld kunnen overmaken met alleen de toegangscode.

Voor je eigen rekeningen is het altijd mogelijk met alleen de toegangscode.

Dat is het hele geheim:wink:

Bijdrager
    Ezri Dax
    Dr. op 24 augustus 2010

Ik dacht even dat je een correctie maakte op mijn “dongel” wat “dongle” moet zijn.
    Ik heb het niet eens tegen jou maar tegen de TS dus voel je vooral niet aangesproken! Lekker belangrijk dat jij nog nooit een dongle hebt gebruikt.

Dr.

Dat je in plaats van je Laptop+Raboreader+Dongel alleen maar je iPhone+Raboreader nodig hebt. Scheelt toch weer wat gewicht onderweg! [wink]

Wat bedoel je met een dongle in dit verband? Dongle voor internet verbinding? Of heb je voor transacties nog een extra dongle.

Bijdrager
    Thoomas

Hij bedoelt inderdaad dat je de dongle nodig hebt voor de internetverbinding (als je onderweg bent). de iPhone vervangt de dongle, omdat die 3G heeft ingebouwd.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Precies…

Het was maar een loze opmerking dat een iPhone+RaboReader toch wel handig is als je daar je laptop voor thuis kan laten.
    Maar goed, het was vrij overbodig om te vermelden. Zo overbodig zelfs dat er verwarring over ontstaat.

Excuses voor de verwarring mensen!

Bijdrager
    Dr. Maddox

En misschien vind je het dan wel schokkend, maar het kan inderdaad zonder bankpasje/cardreader/whatever…

Hoe voeg je dan ook alweer bankrekeningen toe aan je adresboek? Op je mac thuis met..? Juist een Raboreader. Weinig schokkends aan maar wel logisch lijkt mij?

Bijdrager
    Oppie

Alleen maar niet ter zake doende bijdragen in dit topic en dan ook nog pokhouterig gelijk willen hebben…

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.