8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    vulles

Raar wifi probleem

Allen,

Thuis een Time Capsule draaien voor het wifi netwerk. Hierop een Imac, Ipad en Iphone. Paar dagen geleden zijn er ’s nachts hier werkzaamheden aan het Ziggo netwerk geweest en ’s morgens nog problemen waardoor geen internet en Time Capsule storing. Rond het middaguur waren de Ziggo problemen kennelijk verholpen want op de Imac hadden we weer internet. Echter, nu wordt het raar op de Ipad en Iphone is er met geen mogelijkheid meer toegang tot het wifi netwerk te krijgen. Netwerk instellingen al een keer gereset en ww opnieuw ingevoerd, maar verbinden met het netwerk lukt niet. De MS oplossing geprobeerd, oftewel alles een keer uit- en weer aanzetten. Het lijkt erop dat de Time Capsule geen IP adres uitgeeft waardoor de verbinding niet tot stand komt.
    Wie weet waar ik het moet zoeken om zowel de Ipad als de Iphone ook weer te kunnen verbinden met mijn wifi netwerk?

Inactief
    Anoniem

Ziggo adviseert in haar aankondigingen altijd om na de werkzaamheden de modem en daarna de router even de resetten. Heb je dat al gedaan?

Bijdrager
    vulles

Resetten als in aan- en uitzetten? ja, dat hebi k gedaan, maar bood geen oplossing.

Bijdrager
    microtje

bij werkzaamheden aan het netwerk is de modem en timecapsule een 30 sec uit de stekker halen en opnieuw inpluggen de beste oplossing.
    Te beginnen met de modem.
    good luck

Bijdrager
    vulles

Stekker er een ruime minuut uit gehad, maar nu heeft de Imac zelfs geen verbinding meer. Probleem lijkt te liggen in het uitdelen van IP adressen.

Bijdrager
    Stef.Doornewaard

Klinkt als een DHCP probleem. Ik neem aan dat je ziggo router deze uitdeelt? (airport in brug modes). Dan zal ik eerst het ziggo modem een factory reset geven.

Bijdrager
    vulles

Met behulp van de Ziggo klantenservice de Imac weer gekoppeld gekregen aan het netwerk. Dit door de netwerkkabel van de TC naar het modem eraf te halen en vervolgens de stroom voor minimaal 7 minuten eraf. Na deze 7 minuten de stroom er weer op en weer 7 minuten later de netwerkkabel er weer tussen. So far so good.

Maar nu nog steeds geen verbinding met de Ipad en Iphone met het wifi netwerk. Wie weet de oplossing?

Bijdrager
    vulles

Probleem opgelost, verbindingsdeling stond in brugmodus. Mag een slotje op!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.