14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Obi

Raar probleem: Iphone gooit album covers door elkaar.

Ha,

Vanochtend kwam ik erachter dat de meeste nummers die ik afspeel op de Iphone de verkeerde Album covers afbeelden. Het zijn wel covers van nummers die op de Iphone staan, maar meestal verkeerd. Soms worden de Album Covers wel goed afgebeeld, maar dat is een uitzondering.
    In Itunes heeft de playlist met nummers die gesync’d staan op de Iphone wel de correcte Album covers. Het probleem zit dus in de Iphone / Ipod applicatie, de fout zit niet in Itunes

Ik heb dit probleem nog nooit gehad, in de 2 jaar dat ik een 3G had heb ik dit nooit gehad en op de Iphone 4 -tot dit weekend- ook nooit.
    Het enige wat verandert is, is dat ik dit weekend geabonneerd ben op een podcast en de eerste keer dat ik een podcast op de Iphone heb gezet. Maar het lijkt me sterk dat het aanzetten van een podcast dit veroorzaakt. Het verwijderen van de podcast maakt niet uit, het probleem blijft.

Heb op internet gezocht, het is een probleem wat wel vaker optreed.
    Heb dit weekend ook nog wat apps geïnstalleerd,
    maar lijkt me sterk dat een van die het probleem hebben kunnen veroorzaken.

Iemand een idee, of zelf een keer aan de hand gehad?

thx

Bijdrager
    tobiasraag

Heb je al geprobeerd de iPod-app af te sluiten (multitask-balk en dan lang op iPod-icoon drukken en op het minnetje tappen). Als je de iPod-app opent zal hij waarschijnlijk de album-art-cache verbeteren. Anders de hele iPhone opnieuw opstarten of gewoon opnieuw syncen met iTunes.

Bijdrager
    KarelWillem

iPhone herstellen in iTunes
    Opnieuw synchroniseren
    Probleem opgelost*

*Geen garantie, maar dat is meestal wel zo.:lol:

Bijdrager
    Obi

Afsluiten van de ipod applicatie heb ik geprobeerd (ook met syncen daarna), maar dat maakt ook niet uit.
    Ben nu wat applicaties aan het verwijderen, misschien dat dat wat uitmaakt.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat maakt niets uit. Bespaar je die moeite nu gewoon.

Even herstellen en opnieuw syncen is echt in 90% van de gevallen de oplossing.

Bijdrager
    Obi

hmm volledige restore en syncen is echt het allerlaatste wat ik wil doen..
    Het moet succesvol zijn, want ik ben met dat grapje bijna een 1/2 dag mee bezig…

‘Even’ restoren daar is geen sprake van…

Bijdrager
    KarelWillem

Ben je een halve dag met een restore en sync bezig? Waarom?

Heb je een iPhone van 320 Gb of zo?

Bijdrager
    Obi

De laatste keer is de sync rond 2 uur s’ middags gestart (na een nieuwe restore) en die was pas na middernacht klaar….128kbs conversie optie is a bitch .. zeker met 6 Gig aan muziek…

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, die conversie. Dat is inderdaad niet fijn bij een paar duizend nummers.

Bijdrager
    Obi

Wat heb ik gedaan

– itunes volledig verwijdert, inclusief plist files, mobile device kext , itunes helper.
    – Op Iphone Muziek sync uitgezet, geen muziek op de Iphone, vervolgens opnieuw gesynced met muziek.

Nog steeds geen verschil, Iphone laat nog steeds verkerde artwork zien.

Restore als laatste optie..dat zou dan moeten werken..maar dan ben ik zeker een halve dag kwijt…

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt wel stug van alles blijven proberen, maar ik had al gezegd dat dat niet ging helpen.:wink:

Gewoon herstellen.
    En afstappen van die conversie naar 128 kbs.
    Dat scheelt uren.

Bijdrager
    Obi

Nou er waren genoeg post te vinden die het probleem hadden opgelost met de beschreven actie (volledig verwijderen van de muziek)..
    En restore blijft -als het echt niet anders kan/pistool tegen je hoofd- actie. Ik wil hier een oplossing voor hebben en geen work -around, want wat garandeert mij niet dat het probleem na een restore wel verdwenen is/ niet snel terug komt?

Bijdrager
    KarelWillem

…want wat garandeert mij niet dat het probleem na een restore wel verdwenen is/ niet snel terug komt?

Niets en niemand garandeert je dat. Garanties krijg je niet in het leven.

Die conversie van nummers weerhoudt je van het vinden van de oplossing.

Een restore is normaal een fluitje van een cent.
    Je hangt je iPhone aan je Mac, herstelt, gaat boodschappen doen.
    En als je terug komt is de sync compleet.

Bijdrager
    joke_name

@karelwillem,

maar dan kan hij de app van appie niet gebruiken, dus dan kan hij ook geen boodschappen doen. Daarnaast kan hij natuurlijk ook zijn vrouw niet bellen omdat zijn iphone ligt te synchen.

Heb het zelfde probleem gehad. Gewoon even restoren. Waarschijnlijk gewoon ergens een bite omgevallen in de ipod app en nee die kan je niet los verwijderen van de iphone.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.