5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Fokker3

Raar probleem: iMovie crasht bij importeren MP3 uit iTunes

Beste mensen, ik heb jullie wijsheid weer nodig… Zoals de titel al aangeeft, zit ik met een raar probleem, dat ik voorheen niet had. Ik ben bezig met een film in iMovie, ongeveer 65 minuten lang intussen.
    Ik heb al 1 geluidseffect vanaf CD toegevoegd, dat ging probleemloos. Nu wil ik ook nog een stukje muziek onder (een gedeelte van) de film zetten. Die muziek staat in mijn iTunes bibliotheek, en zou dus zo in iMovie beschikbaar moeten zijn, toch?
    Ja hoor, hij is wel beschikbaar, maar zodra ik het naar de betreffende plek sleep (of “place at playing head position”) dan crasht iMovie!
    Ik weet zeker dat ik dit eerder wel gedaan heb, en het moet ook kunnen. Waar moet ik zoeken???

Bijdrager
    Steves lovechild

Wordt zo goed als zeker veroorzaakt door een vreemde quicktime codec. Iets extra’s toegevoegd? Divx of zo?
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93267
    Zo niet, gooi de voorkeuren van iMovie weg.

Bijdrager
    Fokker3

Hee, dat zou het heel goed wel eens kunnen zijn! Ik heb inderdaad DivX geinstalleerd. Ga het gelijk uitproberen, bedankt!

Aan de andere kant, als dat de oorzaak is, zou Apple er toch iets tegen moeten doen. Ik bedoel, het is toch niet zo’n mooie oplossing, als ik elke keer die DivX codecs uit de Library moet slepen als ik met iMovie aan de gang ga, en er weer in als ik die codec wil gebruiken???

[bewerking] Klopt! Na de DivX codec weggehaald te hebben, werkte alles weer zoals het hoort. En nu dan nog de update van Apple zodat het hele probleem weg is;-)

Bijdrager
    Steves lovechild

Een slecht geschreven QT codec (in dit geval Divx) is Apple natuurlijk niet aan te rekenen! Heel veel codecs werken WEL goed samen met iMovie.

Bijdrager
    Fokker3

Tsja… Ik ging ervan uit, dat de officiële DivX codec (gedownload van divx.com) wel goed in elkaar zou zitten. Niet terecht, dus :oops:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.